Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  kaninuppfödning i gbg-trakten?  (läst 782 gånger)

dodder

• Västergötland
kaninuppfödning i gbg-trakten?
« skrivet: 19 maj-09 kl 22:18 »
är intresserad av att skaffa  kaniner, stor ras eller mellan, skall främst användas för köttet.
finns det någon i närheten av göteborg som föder upp?
vilka raser lämpar sig bäst?
Gärna lugna i temperamentet
mvh dodder
bor med 2 barn och underbar man i hus från -24, odlingar, växthus, höns,vaktlar, angorakaniner och annat smått å gott....

Putte

SV: kaninuppfödning i gbg-trakten?
« Svar #1 skrivet: 19 maj-09 kl 23:01 »
Det finns så många raser i stor och mellanstorlekar. Själv gillar jag Blå Wiener, Stora Silver, New Zealand. Även Gotlandskaniner. Finns en del större individer och de är dessutom tåliga och bra foderomvandlare.

Sen finns det ju korsningar...

Förmodar att du inte blev mycket klokare  :-\

Men jag önskar dig lycka till. Jag har lite av varje själv. Bor norr om Lilla Edet... PM:a om du är mer nyfiken... ;)

brantas

• www.brantas.se
    • Halland
    • brantas
« Svar #2 skrivet: 20 maj-09 kl 07:37 »
jag föder upp tysk jättescheck och har korstat den med stora silver mkt mkt gott resultat både på tillväxten och köttkvaliteten.
Pm:a mig för mer info. Bor 6 mil söder om göteborg.

tips. det ska vara utställnigns i olofstorp i helgen, om du vill kika på djuren. jag kommer att vara där på söndagen !
mvh tina
Planerar Hönsbytardag i Väröbacka den 20/4 mer info på www.brantas.se
ALLA är välkomna !

bondelinda

• Stöd globalt - handla lokalt
    • Västergötland
    • Svingsåsen
« Svar #3 skrivet: 20 maj-09 kl 09:24 »
Har gotlänningar och Fransk vädur och korsningar däremellan. Pm-a om du är intresserad.

Finns ca 6 mil sydöst om Göteborg.
Litet småskaligt jordbruk med brukshästar. Gårdsbutik öppen ons 15-18 lör 10-15. Kaninkött, honung, bär, ägg, potatis, mensskydd, ekologiska garner samt miljövänliga och naturliga hud- och hårvårdsprodukter från Eilas och tvättnötter från tvåleriet. www.svingsasen.se

Dela detta:

* Inloggade just nu

580 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Som alltid mycket nöjd. Stycket med "Att ta vara på en gris" var kanon på alla sätt! Gillar nybörjarbreven mycket.
/Marie Mårtensson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser