Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Uppfödarlista?  (läst 3937 gånger)

Bäck

• -
    • Sweet Working
Uppfödarlista?
« skrivet: 17 maj-09 kl 20:16 »
Har tänkt på att det inte finns någon sådan här... Men under ankor, höns mm så finns det..

Så gott folk vad har ni för kaniner? Och vart bor ni? ;D

Evendim

• -
SV: Uppfödarlista?
« Svar #1 skrivet: 17 maj-09 kl 21:24 »
Med tanke på att DBF "roat" sig hos en hel del som har kaniner, så förstår jag att det inte finns någon lista över var de bor.

Nettis

• Smörblommans Siv
« Svar #2 skrivet: 17 maj-09 kl 21:50 »
Men om man inte skriver var man bor utan bara vad man har så får de som vill pm:a sen och kolla om man bor i närheten?

Bäck

• -
    • Sweet Working
« Svar #3 skrivet: 17 maj-09 kl 21:53 »
jaa då kanske de funkar... Vore ju kul med en uppfödarlista..

Oskarsgården

• Oskarsgårdens Lantrasfarm
    • Oskarsgården
« Svar #4 skrivet: 17 maj-09 kl 23:10 »
Gotlandskaniner på Oskarsgården.. Genbank 632..

För tillfället 8 hanar och 6 honor och 3 tjejer på tillväxt och 2 inköpta tjejer som kommer hem i juni  :)
Av de 14 vuxna har 9 underrepresenterade linjer i stamtavlan och 1 (Bergakungen 5år) finns själv med på den listan..

Ungar finns att köpa nästan året om  :)
Vi har Australian Sheperd, Golden Retriever, Border Colie. Linderödssvin med Genbank, Gotlandskaniner med Genbank,
Skånska Blommehöns, Japanska vaktlar, Ankor, Gutefår, Shropshire och korsningstackor. Vill ha fjällnära dikor.

brantas

• www.brantas.se
    • Halland
    • brantas
« Svar #5 skrivet: 18 maj-09 kl 07:59 »
tysk jättescheck i svart
lite blandras ungar
« Senast ändrad: 12 aug-09 kl 21:19 av brantas »
Planerar Hönsbytardag i Väröbacka den 20/4 mer info på www.brantas.se
ALLA är välkomna !

Meissner

« Svar #6 skrivet: 18 maj-09 kl 09:01 »
Jag har inga kaniner för kött längre, utan enbart hermelinkaniner för utställning.
Meissners Kaningård: www.meissners.se
Kontakt: anna@meissners.se

Attes matte

• Jämtland
« Svar #7 skrivet: 18 maj-09 kl 09:51 »
Jag har inga kaniner för kött längre, utan enbart hermelinkaniner för utställning.

I världens snyggaste färg, svart otter! Mmmm...  ;)

/Sara
Renoverings-bloggen: www.flatcoated.se/racksjon
Atte-bloggen: www.flatcoated.se/blog

Krågedal

• Östergötland
« Svar #8 skrivet: 18 maj-09 kl 09:58 »
Hej. Jag har nu fått hem mina Gotlandskaniner, det är ett färdigt avelspar hanen Egon är underreprensenterad! Så nu har de träffats i hundgården, så fler gotläningar på väg!Håller just på att ansöka om genbank (förstårs) Vi bor i östergötland utanför Rimforsa! Mina telenummer är 0494 20552 eller 073 7887224!
Har hund, katter, Kindahöns och Gotlandskaniner  (egen genbank)har två Tinkerhästar på "foder", dotter som är född 2006. Bor på landet i hyrt hus....

Nettis

• Smörblommans Siv
« Svar #9 skrivet: 18 maj-09 kl 10:10 »
Jag föder upp kaniner mest för utställning och sällskap.
Har orange, viltgula rexar och svart tan för tillfället. Brun och blå tan är på ingång. Nu finns det även ett par lilla havana.
« Senast ändrad: 12 aug-09 kl 20:47 av Nettis »

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #10 skrivet: 18 maj-09 kl 10:16 »
Jag föder upp kaniner för kött och köttavel. Och har även en importservice för ras/utställningskaniner.

Jag föder upp vit lant, blå wiener, gotlands och korsningar däremellan.

Finns i skåne utanför Helsingborg. (de flesta vet ändå redan var jag befinner mig och jag har ingen anledning att hymla med mina förehavanden)

info@klockarenskaningard.se
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Humleblomster

• Södermanland
    • Sanduddens djur
« Svar #11 skrivet: 18 maj-09 kl 11:17 »
Genbank för gotlandskanin och mellerudskanin. Har även ett avelspar franska vädurar. Finns i sörmland, hemsida www.sanduddensdjur.se
Här finns både barn och djur, alla unika på sitt sätt. Innehar genbank för en del av dom.
Citat från min gammelfarmor: "En kan leva hur länge som helst, bara inget kommer åt en"
http://humleblomstret.blogspot.com

Göthes

• Lycko hönsen de bästa är!
« Svar #12 skrivet: 18 maj-09 kl 14:48 »
Jag föder upp kaniner för mitt eget höga nöjes skull bara för att det är roligt, dvs. bara till sällskap/kel/rekreation :D

Jag har dvärgvädur och lejon i så många färger som möjligt.
Se hemsidan: www.gotheskaningard.se

Agnetha
Hönan Manne (en av våra lyckohöns) brukar säga:  "Tittar med ena ögat ... Tittar med andra ögat ... Tittar med Båda Ögonen... Förstår fortfarande ingenting..."

Bäck

• -
    • Sweet Working
« Svar #13 skrivet: 18 maj-09 kl 15:45 »
KUL att några haka på!

Ser mig inte som en uppfödare. Har just  börjat med kaniner och har blandraser för kött.

Har även bokat med gotlandskanin nu och skall ansöka om genbank:)

gimskogen

• gimskogen.se
« Svar #14 skrivet: 18 maj-09 kl 17:52 »
VI har genbank på gotlandskaniner... sedan 1998...
har just nu 3 honor o 3 hanar...
De flesta har mor /far på listan över under representerade djur.

har nästan alltid några djur till salu... o vi slaktar även endel o lägger i frysen.
 :-[
« Senast ändrad: 13 aug-09 kl 10:36 av gimskogen »
Mjölkbonde i norra hälsingland, Rödkullor, Fjällkor. Några Roslagsfår och Svärdsjöfår samt våra Linderödsgrisar och Gotlandskaniner o 3 Isländskafårhundar

Sara zon 7

• Västerbotten
    • Kåtaliden Gård
« Svar #15 skrivet: 18 maj-09 kl 21:41 »
I västerbotten finns
Gotlandskaniner - genbank 488. Här finns tre avelsdjur som finns med på listan över värdefulla djur, tre andra har mor el far på listan.
Mellerudskaniner - snart genbank. Här finns just nu tre avelsdjur.
Svensk Päls - genbank 34. Två avelspar.

Här finns ungar från tidig vår fram till sen höst. Säljer helst till andra genbanker, eller blivande ganbanker men en del går till kel eller produktion. Överskottet går till vinterns goda grytor.
Jag är intresserad av gamla lantraser och andra djur till husbehov. På gården finns Klövsjöfår, Gotlands- och Mellerudskaniner, Skånska Blommehöns, Skånegäss och Myskankor.

bondelinda

• Stöd globalt - handla lokalt
    • Västergötland
    • Svingsåsen
« Svar #16 skrivet: 19 maj-09 kl 07:15 »
Har gotlandskaniner och mellerudskaniner genbank ( de senare inga till salu nu men i framtiden). Fransk Vädur blå och blå manteltecknad, Hotot kan bli några till salu till hösten. Har dessutom en hel del korsningar av ovanstående raser.

Finns i Marks Kommun. Åker en del på utställningar så ibland kan trp ordnas.
Litet småskaligt jordbruk med brukshästar. Gårdsbutik öppen ons 15-18 lör 10-15. Kaninkött, honung, bär, ägg, potatis, mensskydd, ekologiska garner samt miljövänliga och naturliga hud- och hårvårdsprodukter från Eilas och tvättnötter från tvåleriet. www.svingsasen.se

Jonaflax

« Svar #17 skrivet: 19 maj-09 kl 14:03 »
Jag har ett litet antal rexpälsade små kaniner (hermelinrex och korsningar, "Minirex").
Bor i Idre i norra Dalarna.
http://www.idrefix.se/jonaflax.htm

Äter gärna älgar, men inte mina kaniner.  ;D

Bokdungen

• Skåne
    • Bokdungen.se
« Svar #18 skrivet: 19 maj-09 kl 18:37 »
Vi föder upp Belgiska jättar, viltgrå för utställning :). Har även Stora silver svart.  Mer info finns på www.bokdungen.se.

enebacke

• Blekinge
« Svar #19 skrivet: 19 maj-09 kl 18:48 »
Hejsan.
Bosatta i Blekinge. Föder upp. Belgisk Jätte. NZR, Stor silver samt någon blandras till produktion.
Tre barns mamma. Har 3 shettisar, två nordis, två amerikanska cocker och en blandis vove. Höns samt ett gäng stora kaniner.  LEV LIVET.

Dela detta:

* Inloggade just nu

560 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressanta uppslag! Blev väldigt sugen på att skaffa höns. Efter större delen av renoveringarna på huset är klara så ska jag bannemig också skaffa mig några höns!
/Dennis Bengtsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser