Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vildkaninfamilj i trädgården, vad göra?  (läst 1105 gånger)

johan/sandra

• Gäst
Vildkaninfamilj i trädgården, vad göra?
« skrivet: 24 apr-09 kl 09:06 »
Vi har fått en kaninfamilj som flyttat in i trädgården och vi har inte riktigt ålats för dem. Visst de är jättegulliga, men de gräver upp plantor och bor under hönshuset.

Finns det ngt bra sätt att få dem att flytta, vill ju inte skada dem. Men vi skulle behöva hönshuset snart.......

Kerstin Linnea

SV: Vildkaninfamilj i trädgården, vad göra?
« Svar #1 skrivet: 24 apr-09 kl 09:19 »
Det är nog svårt att fånga in dom utan att stressa upp dom, men ni kan låna en fångstfälla av någon där dom kan komma in men inte ut, agna den med något gott tex morötter och knäckebröd.
Kör sedan iväg dom ganska långt och släpp ut dom men gärna någonstans dom har en shans att överleva men inte i en bondes potatisland....
Akta fingrarna bara...

johan/sandra

• Gäst
Tack,
« Svar #2 skrivet: 24 apr-09 kl 09:39 »
Det var listigt, de flesta åkrarna här i närheten ligger i träda och det finns nästan hur mycket kaniner som helst, kan vi släppa dom där det finns en massa andra kaniner, för då borde det ju finnas mat till dem....

H-K

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 24 apr-09 kl 09:43 »
Det är nog svårt att fånga in dom utan att stressa upp dom, men ni kan låna en fångstfälla av någon där dom kan komma in men inte ut, agna den med något gott tex morötter och knäckebröd.
Kör sedan iväg dom ganska långt och släpp ut dom men gärna någonstans dom har en shans att överleva men inte i en bondes potatisland....
Akta fingrarna bara...
[/quote

min mamma lärde mig att man inte ska leka med maten ;D lägg lergrytan i blöt och anrätta en delikat kaninmiddag :D

johan/sandra

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 24 apr-09 kl 09:54 »
Fas det är ju inte så mycket mat på de små rackarna ;)

H-K

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 24 apr-09 kl 09:59 »
Fas det är ju inte så mycket mat på de små rackarna ;)

dryga ut middagen med potatis,rotfrukter,sallad mm så kanske ni kan bli halvfulla i alla fall ;D

Vilse

• Gäst
« Svar #6 skrivet: 24 apr-09 kl 10:02 »
jag satte ut en possum fälla,,stålbur agnad med äpple och vips så hade jag kanin i buren  :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

677 gäster, 2 användare (1 dolda)
Skägget

* Forum

* Om tidningen Åter

- Längtar alltid till nästa nummer. De kommer aldrig tillräckligt ofta!
/Annelie R

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser