Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  En hund var här och bettede sig!  (läst 725 gånger)

JohnnyW

En hund var här och bettede sig!
« skrivet: 14 feb-09 kl 16:08 »
Hej hörde ett jätte oväsen från hönsen när jag var ute förut och de va en hund från gårdarna bortanför som gav sig på dem  >:(. En höna dog och nu har jag en fråga ang en annan höna. Från början så låg hon bara ner men nu kan hon åtminstonde stödja på vänster ben men hennes högra vill inte funka? Jag känner inget brutet eller så men jag är orolig för henne  :(. Så min fråga är kan det vara av ren skräck hon inte kan gå?? för hunden hade henne i munnen när jag kom dit eller vad tror ni? Jag älskar mina höns och skulle bli mycket ledsen om hon måste tas bort  :'(. Jag har nu haft henne i värme och lugn o ro i ca 2,5timma.

Nettis

• Smörblommans Siv
SV: En hund var här och bettede sig!
« Svar #1 skrivet: 14 feb-09 kl 16:32 »
Kan hon inte gå på benet då är det nog av skulle jag tro. Eller i vart fall att senorna är av för nåt fel är det om hon inte kan gå flera timmar efter attacken.

Vert du vems hund det är som gjorde det? Vill du försöka rädda hönan kan du ju ta den till en veterinär som kan röntga och kolla benet. Naturligtvis ska hundägaren betala alla kostnader och även för den döda hönan.

Cokett

• Horn Pär även kallad Plutten
    • Gotland
    • Gotland
SV: En hund var här och bettede sig!
« Svar #2 skrivet: 15 feb-09 kl 18:21 »
  :-\  Kolla om hon kan gripa med foten. Då är den inte bruten Stör så lite som möjligt det första dygnet.
Se om det finns bitmärken/sår på låret. Muskeln kan vara ihopklämmd av käftarna . De kan det ta lång tid tills allt är ok. Se till att hon äter och dricker om ett dygn eller två.

Vert du vems hund det är som gjorde det? Vill du försöka rädda hönan kan du ju ta den till en veterinär som kan röntga och kolla benet. Naturligtvis ska hundägaren betala alla kostnader och även för den döda hönan.

Kräv skadestånd  om inte annat för sveda och verk  inkl din oro  Accepera inte att det "bara är en höna"
Bor på liten gård med några Gotlandslamm, hästar, hundar, katter,man och höns

Dela detta:

* Inloggade just nu

779 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressanta uppslag! Blev väldigt sugen på att skaffa höns. Efter större delen av renoveringarna på huset är klara så ska jag bannemig också skaffa mig några höns!
/Dennis Bengtsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser