Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  problem med möss  (läst 989 gånger)

Slättahultarn

problem med möss
« skrivet: 18 sep-08 kl 07:22 »
Så har ju hösten kommit och mössen med det. vill inte lägga ut gift då vi har hund och kattunge.

Men funderar på en sån där elpryl som ska skrämma mössen den stora frågan är då om jag sätter den i lagårn stör den kaninerna också då. Det står nog på förpackningen att det är mot gnagare   

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
SV: problem med möss
« Svar #1 skrivet: 18 sep-08 kl 08:10 »
De funkar inte ändå, jag har musparty i mitt köksskåp varje natt och inuti köksskåpet sitter en såndär dosa..30cm från där musen har sin toalett  :P
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Gösta

« Svar #2 skrivet: 18 sep-08 kl 11:05 »
Skaffa flera katter! Utfodra katterna med mjölk och lite torrfoder i stallet så att de är lite hungriga. Då som först jagar de mössen.
Att lägga ut råttgift är meningslöst. Motgiftet mot råttgift heter K1 och det finns i kaninpellets.
Först äter musen råttgift och sedan kaninpellets. Blir bara feta möss som resultat. 8)

Solbakkenlias

• Solbakkenlias kaniner
« Svar #3 skrivet: 19 sep-08 kl 13:49 »
Skaffa tette sydsboksar med hull der musen kommer inn, og sett musgiftsblokk i vax fast innuti de her. Fungerer fint og verken katter, hunder eller kaniner får tag på det. Det tror jeg er det eneste alternativet som har fungert hos meg.
Vi her i norge kjøper de fra vårt Felleskjøp, vil tro dere får likedan på granngården.  :)
Hilde Haakenstad
Glåmdak kaninforening
Norge

Dela detta:

* Inloggade just nu

536 gäster, 1 användare
beekeepern

* Forum

* Om tidningen Åter

- Den nya tidningen var t.o.m. skön att hålla i.Har även omslagets papper blivit lite annorlunda? Jag skriver lite annorlunda eftersom det är trevlig igenkänning i det som är väsentligt-nyttig läsning.Från min Växjöhorisont så var det trevligt att se Maja Söderberg och Nybrukarna. Lycka till med fortsättningen!
/John Moberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser