Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Linderödssvin  (läst 14532 gånger)

Linderödssvin
« skrivet: 12 sep-08 kl 20:05 »
Föreningen Landtsvinet är registerförande förening för den utrotningshotade rasen linderödssvin. Rasen behöver fler seriösa bevarare.

Funderar du på att skaffa linderödsgrisar kan Föreningen Landtsvinet hjälpa dig med kontakter, avelsrådgivning och information om rasen. Hör gärna av dig innan du skaffar djur. Det finns fler djur till salu än de som annonseras ut på Internet!

Se vår hemsida www.landtsvinet.nu för kontaktuppgifter till våra avelsrådgivare eller ring 0435-230 85 för mer information.
« Senast ändrad: 12 sep-08 kl 20:41 av Föreningen Landtsvinet »
Föreningen Landtsvinet - bevarar linderödssvinet

Baby Duck

• Gäst
SV: Linderödssvin
« Svar #1 skrivet: 16 aug-10 kl 08:59 »
Vad har hänt med er hemsida, nerstängd ?

edithsdotter

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 12 sep-10 kl 17:22 »
Vad har hänt med föreningen överhuvudtaget?! Betalade mitt medlemskap, ny medlem, i slutet av juni och har ännu inte fått någon som helst bekräftelse som medlemsnummer, tidning etc. Har givetvis mailat och försökt få kontakt med olika personer i styrelsen men icke. Har planer på att skaffa Linderödsgrisar och skapa genbank men det verkar svårt.
Tveksam trovärdighet...  ???

Marleéne

• Jämtland
    • Fårskallarnas Ägg & Bacon Farm
« Svar #3 skrivet: 08 okt-10 kl 17:34 »
Erika, Jämtland
Uppfödare av Ragdoll, Genbank Helsingefår & Klövsjöfår, Genbank Linderödsvin & Höns
http://www.amunra.se  http://lillgumman.blogspot.se/  http://www.amunra.se/eggbacon

Gårdstjurig kärring

• Västerbotten
« Svar #4 skrivet: 03 feb-13 kl 18:23 »
Jag har haft kontakt med dem, inte lätt med medlemstidning men har fått enorm hjälp med mina linderödare :) Tack Ronny!!!! :)
Livet ändras genom livet så varför inte passa på att göra det man drömmer om när chansen finns :)

Marre

• Västerbotten
    • Svansele Gård
« Svar #5 skrivet: 01 apr-13 kl 18:59 »
Hejsan!
Finns det linderödsvin att få tag på i västerbotten? Vill vara med och bevara rasen.Får man hjälp med aveln?
/Marika

Jag har haft kontakt med dem, inte lätt med medlemstidning men har fått enorm hjälp med mina linderödare :) Tack Ronny!!!! :)

May

• Skåne
« Svar #6 skrivet: 07 apr-13 kl 16:56 »
Någon här på tråden som har linderödskultingar eller andra sorters friska kultingar till salu?
Behöver 2 stycken :)
Har några härliga djur här på gården som hjälper mig att ta en lugn stund emellanåt bl.a. en dansk-svensk gårdshund, bondkatt, skånegäss, löpankor, höns, ko, linderödsgrisar och kaniner.

May

• Skåne
« Svar #7 skrivet: 07 apr-13 kl 16:59 »
I Skåne vill säga ;)
Har några härliga djur här på gården som hjälper mig att ta en lugn stund emellanåt bl.a. en dansk-svensk gårdshund, bondkatt, skånegäss, löpankor, höns, ko, linderödsgrisar och kaniner.

Bonnimix

« Svar #8 skrivet: 18 apr-13 kl 23:54 »
Min syster har linderödsgrisar, jag kan förmedla kontakten om du skulle vilja. Grisarna finns utanför Degeberga. a_soberg@hotmail.com

4-ever

• Skåne
« Svar #9 skrivet: 19 apr-13 kl 08:49 »
Vi har kultingar som är födda den 14/3. Det innebär att de kan flytta den 16/6 och framåt.
Vi bor utanför Sösdala.
Nytorp2089 hittar ni oss på fb. Göingegetter, Linderödsgrisar, fjällnära kossor, myskankor, skånegäss, höns, gotlandskaniner. Försöker bevara det "gamla" för att överleva ;)

Gårdstjurig kärring

• Västerbotten
« Svar #10 skrivet: 16 sep-13 kl 11:28 »
Hej Marika!!
Har missat detta :( Jag bor i Västerbottens inland och föder upp linderödsgrisar till avel och de som inte passar föder jag upp till slakt. Intresserad så hör av dig, jag hjälper gärna med det jag kan och sen finns föreningen Landtsvinet som ställer upp otroligt mycket :)

Mvh / Kristina

Hejsan!
Finns det linderödsvin att få tag på i västerbotten? Vill vara med och bevara rasen.Får man hjälp med aveln?
/Marika

Livet ändras genom livet så varför inte passa på att göra det man drömmer om när chansen finns :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter

- Denna tidning snubblade jag över redan 2002 typ, det bästa att lära sig de mästa. Varje person i detta avlånga land borde läsa denna. Butiker borde ta in dessa... älskar denna tidning. Köpte förut mycket böcker i butiken för många år sedan, men dom kom bort, syrakulturen , ost till husbehov och en del andra.
/ Anna-karin A

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser