Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Brudspirea och fläder  (läst 2819 gånger)

Attes matte

• Jämtland
Brudspirea och fläder
« skrivet: 27 jun-08 kl 12:02 »
Halloj!
Jag har en brudspirea (tror jag det är i alla fall  :-[ ) och en fläder som har växt sig på tok för stora på helt fel ställe... Så dom ska klippas ner. Går detta att ge till kaninerna?

/Sara
Renoverings-bloggen: www.flatcoated.se/racksjon
Atte-bloggen: www.flatcoated.se/blog

uffeoanette

SV: Brudspirea och fläder
« Svar #1 skrivet: 27 jun-08 kl 19:35 »
Vet inte hur det är med brudspirea, men våra kaniner ratar i alla fall fläder totalt. Har aldrig gett det med vilje heller, utan det har ibland smugit sig med bland andra kvistar och sly. Men som sagt blir det alltid ratat.

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #2 skrivet: 27 jun-08 kl 21:29 »
brudspirea kan jag inte tänka mig att de gillar, flädern avskyr de som sagt. Det är ju en läkeört som luktar ganska starkt så det kanske är därför.
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Attes matte

• Jämtland
« Svar #3 skrivet: 28 jun-08 kl 00:03 »
Oki, då skiter vi i dom... Dom får åka i komposten. Tack för infon!  :)

/Sara
Renoverings-bloggen: www.flatcoated.se/racksjon
Atte-bloggen: www.flatcoated.se/blog

Våmhuskullan

• -
« Svar #4 skrivet: 30 jun-08 kl 23:13 »
brudspirea kan jag inte tänka mig att de gillar, flädern avskyr de som sagt. Det är ju en läkeört som luktar ganska starkt så det kanske är därför.
öh...min nya fina fläder har de ätit upp totalt...hela rotsystemet också!!!
ena kaninen kom åt 4 tomatplantor också...uppätna t den del att en pinne petar upp ur jorden bara

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #5 skrivet: 01 jul-08 kl 07:14 »
ena kaninen kom åt 4 tomatplantor också...uppätna t den del att en pinne petar upp ur jorden bara
Då är dina de första jag hör talas om.
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Våmhuskullan

• -
« Svar #6 skrivet: 01 jul-08 kl 20:11 »
Då är dina de första jag hör talas om.
ja men det e nog mest "franska" honan som är där och äter och gräver kom jag på. Hon e lite lustig hon  :P

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #7 skrivet: 01 jul-08 kl 21:08 »
ja men det e nog mest "franska" honan som är där och äter och gräver kom jag på. Hon e lite lustig hon  :P

Jag har två dvärgvädurar,de är lika udda  ;D

Våmhuskullan

• -
« Svar #8 skrivet: 03 jul-08 kl 21:04 »
Jag har två dvärgvädurar,de är lika udda  ;D
väduren rymde idag igen och dit där flädrn stod och grävde stort hål...hoppades väl en liten rotbit skulle vara kar...men den är nog totalt uppäten redan ;D så hon gick väl sen till mitt trädgårdsland...där alla grönsaker kommit upp...och åt upp lökstjälkarna..alla sorter! all sallad mangold morotsblast  var kvar och smultron väck. ja nu hade ju inget kommit upp mer än ca 5 cm...men ganska bra jobbat av henne. hon är nog inte hungrig på nån dag misstänker jag...ligger väldigt stilla nu! och jag är inte så glad över mina grönsaker.
fast skit samma...jag ska bygga växthusdär i höst ändå ;D

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #9 skrivet: 04 jul-08 kl 07:20 »
väduren rymde idag igen och dit där flädrn stod och grävde stort hål...hoppades väl en liten rotbit skulle vara kar...men den är nog totalt uppäten redan ;D så hon gick väl sen till mitt trädgårdsland...där alla grönsaker kommit upp...och åt upp lökstjälkarna..alla sorter! all sallad mangold morotsblast  var kvar och smultron väck. ja nu hade ju inget kommit upp mer än ca 5 cm...men ganska bra jobbat av henne. hon är nog inte hungrig på nån dag misstänker jag...ligger väldigt stilla nu! och jag är inte så glad över mina grönsaker.
fast skit samma...jag ska bygga växthusdär i höst ändå ;D
Hehe då lär du spara på kaninmaten en dag eller två  ;D

Snarrbon

• Om du inte provar vet du inte om det går
    • Skåne
    • Mettes kaniner
« Svar #10 skrivet: 04 jul-08 kl 08:12 »
Citera
Konstigt att den åt tomatplantorna. Dom är giftiga
« Senast ändrad: 04 jul-08 kl 08:13 av Snarrarp »
Bor på gård i skogen med sambo, dansk-svensk gårdshund,  kat, genbanksanslutna gotlandskaniner, genbanksanslutna Åsbohöns och Klövsjöfår även dom genbanksanslutna.

Dela detta:

* Inloggade just nu

592 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastisk tidning, börjat prenumerera nu xoxo
/Robbin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser