Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tvillingar idag! *bilder inlagda*  (läst 1692 gånger)

Tuve

  • Inlägg: 785
    • Skåne
Tvillingar idag! *bilder inlagda*
« skrivet: 05 jan-08 kl 11:29 »
Idag har Göingegeten Nora nedkommit med tvillingar! Det är de första killingar som föds på vår gård, sen vi skaffade getterna i september.
Malou väntar också smått. Hon är mycket tjockare än vad Nora var, och har hittills alltid fått tvillingar. Nora har tidigare bara fått en åt gången, så nu kan man undra om Malou går med trillingar?

Lycklig tilldragelse, var det i alla fall! Hurraa!



Här är de så nyfödda att de är aldeles blöta. Den med stjärnan i pannan är mycket större än den andra.
« Senast ändrad: 05 jan-08 kl 17:23 av Tuve »

kobbe

  • Inlägg: 1173
    • Småland
    • Ekoplantan
Re:Tvillingar idag!
« Svar #1 skrivet: 05 jan-08 kl 16:37 »
Grattis! :) Jag väntar med spänning på killingar från våra två getter. Finns det något goare än dom små kompakta och helt färdiga krabaterna?
Omvänd från rik, anställd, stressad & frustrerad storstadsbo till fattig, lugn & glad egen företagare, tillika självhushållare i glesbygd med fru, katter, odlingar, får, mjölkgetter, kaniner, bin och höns.
Bloggar sen flera år om självhushållning på www.ekoplantan.se

Gruff

  • Inlägg: 4550
    • Östergötland
    • Caprifool
Re:Tvillingar idag! *bilder inlagda*
« Svar #2 skrivet: 05 jan-08 kl 18:07 »
Ja, det är just det som är så fantastiskt med killingar. Dom är så "färdiga" när dom kommer ut. Dom är liksom getter, på en gång  :)

christine

  • Inlägg: 1693
  • Bor i Skinnskatteberg, Västmanland.
    • Västmanland
Re:Tvillingar idag! *bilder inlagda*
« Svar #3 skrivet: 05 jan-08 kl 18:18 »
Grattis till de små. Är så avundsjuk. Väntar med spänning på lamningen framöver.  :D
Söker en livskamrat som vill bo med mig på gården.

Trollmor

  • Inlägg: 10686
  • Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
Re:Tvillingar idag! *bilder inlagda*
« Svar #4 skrivet: 07 jan-08 kl 01:15 »
Jättefina bilder!  Jag blir så avis!  Gissningsvis är de omkring tjugo eller trettio minuter gamla på bilderna -?
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Tuve

  • Inlägg: 785
    • Skåne
Re:Tvillingar idag! *bilder inlagda*
« Svar #5 skrivet: 08 jan-08 kl 12:33 »
Jättefina bilder!  Jag blir så avis!  Gissningsvis är de omkring tjugo eller trettio minuter gamla på bilderna -?


Det tror jag med. Vi missade själva förlossningen, men hon hade inte släppt den andra moderkakan än, när vi kom ut.

Caligari

  • Inlägg: 327
  • Dada
    • Östergötland
Re:Tvillingar idag! *bilder inlagda*
« Svar #6 skrivet: 08 jan-08 kl 15:58 »
Grattis! Vilka fina killingar. Jag hoppas att vår get också tänker få några någon gång, men jag vet inte riktigt vad hon planerar...
harstorp4.se

getbiten

  • Inlägg: 12
Re:Tvillingar idag! *bilder inlagda*
« Svar #7 skrivet: 15 jan-08 kl 19:08 »
Oj oj vad söta,vi går också i väntans tider har heller aldrig fått killingar tidigare
Vad vore livet utan djur????? :)

 

Anette

  • Inlägg: 785
  • Bor på landet i Skåne
    • Skåne
    • Solgläntan, livet på en gård
Re:Tvillingar idag! *bilder inlagda*
« Svar #8 skrivet: 15 jan-08 kl 20:15 »
Grattis till de söta småttingarna. Min göingeget väntar också smått. Jag har ingen aning om när hon ska ha. Usch jag blir mer och mer nervös för varje dag. Det är första getfödseln hos mig också.

Mvh Anette
...when the last individual of a race of living things breathes no more, another heaven and another earth must pass before such a one can be again.

William Beebe


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

486 gäster, 2 användare
Numera, peterm

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser