Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Lilla Moon  (läst 211982 gånger)

Luffsen

• -
SV: Lilla Moon
« Svar #1620 skrivet: 08 jul-09 kl 22:43 »
Får man minnesluckor av det, då HAR jag... den där sjukdomen... som heter... va f - n?

*glömde namnet*
Visst är man ett barn av sin tid, när man kallar scrapbooking för hantverk?

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1621 skrivet: 09 jul-09 kl 12:14 »
Känner att penicilinet börjat verka.. sköönt. Lite piggare.. sista biten matta är på plats.. donee and done!
Ankorna har farit iväg.. tyst men skönt.. Sålt lite ägg och nyss reggat verksamheten på booking.com.. nu lär det ramla in bokningar... tjihu...  ;D
Finurlig grabb som bor på ett historieboks nämnt torp i Göteborg. Torpet Mon, fyllt med ankor, vaktlar, höns, katt, vänner och härlig trädgård. Mitt i pulsande staden, mitt i lugna skogen!

http://www.torpetmon.se Urban Farming - Bed & Breakfast

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1622 skrivet: 09 jul-09 kl 14:47 »
Regn... inte alla som gillar det..  ;D
Finurlig grabb som bor på ett historieboks nämnt torp i Göteborg. Torpet Mon, fyllt med ankor, vaktlar, höns, katt, vänner och härlig trädgård. Mitt i pulsande staden, mitt i lugna skogen!

Soshila

• Småland
    • Alchemilla Trädgårdshäxa
« Svar #1623 skrivet: 09 jul-09 kl 14:56 »
Sötnäbbarna!

Skönt att höra att du mår bättre! Det positiva verkar överväga det negativa.

Winnie

« Svar #1624 skrivet: 09 jul-09 kl 16:32 »
Känner att penicilinet börjat verka.. sköönt. Lite piggare.. sista biten matta är på plats.. donee and done!
Ankorna har farit iväg.. tyst men skönt.. Sålt lite ägg och nyss reggat verksamheten på booking.com.. nu lär det ramla in bokningar... tjihu...  ;D

Vad du än gör så ta inte ut segern i förskott, och sluta inte med penicillinet i förtid!!!
Borrelia är lömskt och kan överleva penicillinbehandlingen och ligga latent i kroppen...

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1625 skrivet: 10 jul-09 kl 15:14 »
Vad du än gör så ta inte ut segern i förskott, och sluta inte med penicillinet i förtid!!!
Borrelia är lömskt och kan överleva penicillinbehandlingen och ligga latent i kroppen...

Jo tack, det känner jag väl till.. *gäsp* Jag är såååå sömnig hela tiden.. kan sova 2 - 3 timmar på dagen, sova hela natten och vara extremt morgontrött.. märkligt haha..

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
« Svar #1626 skrivet: 10 jul-09 kl 15:30 »
Jo tack, det känner jag väl till.. *gäsp* Jag är såååå sömnig hela tiden.. kan sova 2 - 3 timmar på dagen, sova hela natten och vara extremt morgontrött.. märkligt haha..

Det är då det är meningen att man ska ta det lugnt. Inte klättra tak, inte svettas kring, inte såga arm.
Jag är inte tjock - jag har humlemidja.

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1627 skrivet: 11 jul-09 kl 17:51 »
Det är då det är meningen att man ska ta det lugnt. Inte klättra tak, inte svettas kring, inte såga arm.

:-[ :-[ :-[

Nu tatt en prommis ner te mitt lokala mathak.. mysigt att knalla i skogen, duggar lite lätt och kika in omgivningarna.. och till min fasa (först) fick jag se ena ankan.. MIN ANKA!! I Lisebergs campings stora damm.. ehh.. och den simmade direkt emot mig.. "Ohh.. Palle pappa".. ja då dög man men då ropade hans nya kompisar.. ett par "and damer" på honom så han gled ner i vattnet igen..
Knallade vidare te affärn och på hemvägen betraktade jag honom.. han verkade ha det jättebra där.. simma i en enorm damm och bli matad av camping gästerna just då.. som stod och fotade denna hej vilt.. udda med en kritvit anka i dammen kanske..  ;D

Wobbeke

• -
« Svar #1628 skrivet: 11 jul-09 kl 18:35 »
Hehe...för övrigt är det mina ankor. Det kom jag och morfar överens om när jag var liten och vi gick och matade ankorna i just den dammen. Eller änder är det väl mest. De bodde förut i "höghusen" ner för backen och på höger sida. Bakom husen, upp mot skogen växer det helt ljuvliga vitsippor om våren. Bor du i backen upp mot skatås? Salen vad segt det var att traska upp för den backen, när man gick i skolan och skulle ha friluftsdagar. Blääää.......
Bor offgrid och startar upp mitt eget lilla lantbruk med biodling, får, grisar och grönsaksodling.

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1629 skrivet: 11 jul-09 kl 18:38 »
Hehe...för övrigt är det mina ankor. Det kom jag och morfar överens om när jag var liten och vi gick och matade ankorna i just den dammen. Eller änder är det väl mest. De bodde förut i "höghusen" ner för backen och på höger sida. Bakom husen, upp mot skogen växer det helt ljuvliga vitsippor om våren. Bor du i backen upp mot skatås? Salen vad segt det var att traska upp för den backen, när man gick i skolan och skulle ha friluftsdagar. Blääää.......

My ducks.. )

Yes.. den är hemsk den backen., finns ju dock 4 av dom.. vanliga asfaltsvägen te Skatås, en vid campingen, smal grusstig, en längre bort vid campingen.. mördarbacke och sen Delsjö vägen..

kossan

• Var sak har sin tid!
    • Bohuslän
    • www.bokedalensparadis.blogspot.com
« Svar #1630 skrivet: 11 jul-09 kl 21:14 »
Vad kul med "Rymlingen" ännu mer kul att han känner igen dig ;D

Hur går det med den ruvande vakteln?
Hur många ägg ligger hon på?

;)

Avlar på faverolle, svart koppar maran och vaktlar! Har katterna Rosa och Kurt!
www.bokedalensparadis.blogspot.com

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
« Svar #1631 skrivet: 12 jul-09 kl 00:53 »
Har rymmaren kommit tillbaka?
Jag är inte tjock - jag har humlemidja.

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1632 skrivet: 12 jul-09 kl 08:15 »
Vad kul med "Rymlingen" ännu mer kul att han känner igen dig ;D

Hur går det med den ruvande vakteln?
Hur många ägg ligger hon på?

;)

Har rymmaren kommit tillbaka?

Han ja.. tokskalle.. han får dock vara kvar i dammen.. jag tillkännager mig icke.. *ler*

8 st ägg.. hon är så duktig, bara kilar och äter och dricker snabbt.. sen tillbaka till sitt rede. Lade in lite hö igår och det har hon bullat upp duktigt runt omkring. hehe.. så söt så..

kossan

• Var sak har sin tid!
    • Bohuslän
    • www.bokedalensparadis.blogspot.com
« Svar #1633 skrivet: 12 jul-09 kl 08:27 »
Ska mycket till att en vaktel ruvar.......................dom har det så bra hos dig ;)
Avlar på faverolle, svart koppar maran och vaktlar! Har katterna Rosa och Kurt!
www.bokedalensparadis.blogspot.com

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1634 skrivet: 12 jul-09 kl 09:37 »
Ska mycket till att en vaktel ruvar.......................dom har det så bra hos dig ;)

Quail paradise.. kanske skulle göra en dokusåpa.. dom fick nyss vattenmelon.. nu ser det ut som ett slakteri där inne.. dels i buren och på djuren.. helt röda i hela huvet  ;D

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1635 skrivet: 12 jul-09 kl 13:14 »
Nu vart med Adis till flyget... Bosnia region i 4 veckor.. Han har fått diverse uppdrag..  ;D Kika upp först o främst en liten söt gubbe som kan tillverka dubbeldörrar till huset.. 4 st.. samt fönster te den blivande glasverandan uppepå..  :P

Här trillar bokningarna in.. skönt, då var huslånen betalade denna månad oxå  ;D

javill

• Blekinge
    • Glirnashopen
« Svar #1636 skrivet: 12 jul-09 kl 13:24 »
Härligt med bokningarna Palleman!  :)
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

LottaLuvin

• Gäst
« Svar #1637 skrivet: 12 jul-09 kl 15:11 »
Nu vart med Adis till flyget... Bosnia region i 4 veckor.. Han har fått diverse uppdrag..  ;D Kika upp först o främst en liten söt gubbe som kan tillverka dubbeldörrar till huset.. 4 st.. samt fönster te den blivande glasverandan uppepå..  :P

Här trillar bokningarna in.. skönt, då var huslånen betalade denna månad oxå  ;D

HEJA!
Jag har svårt att tänka mig att nån vid sina sinnens fulla bruk skulle inte-välja palles b&b..
Det är så otroligt FINT, kloktänkt, sköna energier och on top of that en sån skön ägare.
Tror inte du kommer att sakna gäster, utom kanske vid såna tider när INGEN har beläggning. Om det finns såna tider. Men nä. Då skriver du här, och en hoper alternativare lyfter på rumpan och lyxar till det med Göteborgssemester.  :D

Luffsen

• -
« Svar #1638 skrivet: 12 jul-09 kl 18:08 »
Visst kommer Lilla Mon ha öppet året runt?
Visst är man ett barn av sin tid, när man kallar scrapbooking för hantverk?

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1639 skrivet: 12 jul-09 kl 21:07 »
Jajemen.. we are open all year round ;) Alles willkommen

Dela detta:

* Inloggade just nu

567 gäster, 1 användare
ärt

* Forum

* Om tidningen Åter

- Verkar vara en mycket användbar tidning!
/Marcus

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser