Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hjälp mig med namn förslag =D  (läst 1987 gånger)

KackeliKajsa

• djurälskare (:
Hjälp mig med namn förslag =D
« skrivet: 06 nov-07 kl 17:06 »
Hejsan Jag har 2 dvärgkochin hönor ... Utan namn :o   Så kan det ju inte vara ;) Så hjälp mig lite :P.  En är svart men guldkrage (tror jag det heter ???) och en är svart med .. hmm.. några gul-röda fjädrar fram på halsen. Hehe det kanske inte spelar någon roll hur dom ser ut, huvudsaken är att dom får namn, snälla hjälp mig ::), jag är så dålig på sånt här :-[ :D

Mvh Kajsa ;D

anemone59

Re:Hjälp mig med namn förslag =D
« Svar #1 skrivet: 06 nov-07 kl 17:21 »
om fjädrarna i rött och gult kan tänkas vara som  eldsflammor borde hönan heta  DRAKEN

Mamma-Anna

• http://norgardsanna.spaces.live.com/
« Svar #2 skrivet: 06 nov-07 kl 18:16 »
I början med höns namngav barnen dem, efter Astridlindgrensagor och superhjältar. Så vi har bland annat haft både madicken och lisabet och fantomen i hönsgården.
Så mitt tips är ta namn ur någon bok du gillar!  ;)

Ehrenstorp

« Svar #3 skrivet: 06 nov-07 kl 19:22 »
Gunla, Doris, Torleifa, Inga-Lill - Är några exempel på fina namn   ;)
Har Vit leghorn, Svart Leghorn och Skånsk blommehöna

Lilla Zoo

• Västergötland
« Svar #4 skrivet: 07 nov-07 kl 18:09 »
Hos mig bor tuppen Lilleman, och hans hönor Helga,Tilda,Doris,Agda,Matilda,Wera, Elvira,Ebba,Blenda,Siw och Mirjam

Jag tittar i almanackan efter bra namn/Lilla zoo
En konstnärssjäl som bor i husvagn, är odlare och hönsgalen...
Allt kan ha ett annat användningsområde,det är fantasin som styr....

Prosit

• Södermanland
« Svar #5 skrivet: 07 nov-07 kl 18:32 »
Man kan ta godis namn tex dumle, twix, PimPim, Zoo, Lakris mm eller blommor: Tuppen kan heta Fetknopp ;D och hönerna Linnea mm.
Har sex hönor i lekstugan mitt i villakvarteren i Stockholm. Har nu äntligen skaffat hund och hönorna har hamnat på undantag.

Stavern

• Norge
« Svar #6 skrivet: 07 nov-07 kl 19:11 »
Jag tycker det är roligast med ordentliga människonavn....litt damiga..så som Rut, Vigdis, Solveig, Doris...o på tuppen antingen ett "gubb"namn...eller t ex, Clinton, Bush, Persson....litt humor!  ;D
Svensk kille i Norge... Bor på småbruk söder om Oslo. Bor tillsammans med mannen, Jack Russel tiken Vera, Isbarhöns, Skånsk Blomme och ett dvärg Kochin par

Prosit

• Södermanland
« Svar #7 skrivet: 07 nov-07 kl 20:31 »
 ;D Du får väl kalla tuppen Pärsson eller Rangfelt och hönorna Mona, Gudrun, kommer inte på något moderat namn just nu :-[
 ;D ;D
Har sex hönor i lekstugan mitt i villakvarteren i Stockholm. Har nu äntligen skaffat hund och hönorna har hamnat på undantag.

Stavern

• Norge
« Svar #8 skrivet: 08 nov-07 kl 12:53 »
haha...ja det slutar väl med at hela riksdagen sitter på pinnarna å sover!!!!  ;D
Svensk kille i Norge... Bor på småbruk söder om Oslo. Bor tillsammans med mannen, Jack Russel tiken Vera, Isbarhöns, Skånsk Blomme och ett dvärg Kochin par

Anna Ho

• Östergötland
« Svar #9 skrivet: 08 nov-07 kl 13:59 »
haha...ja det slutar väl med at hela riksdagen sitter på pinnarna å sover!!!!  ;D

Jaa, det är väl precis det de gör hela dagarna redan nu  ;D ;)

Våra hönor har hetat tex Rosa, Gulli, Snövit, Toini, Rosita, Bettan
« Senast ändrad: 08 nov-07 kl 14:01 av Anna Ho »
"Lycka är att ha en Heeler i hälarna och en korthårs Collie i knät :-)"

Har mjölkkor, hundar, häst, huskatter och en Maine Coon, marsvin och höns: dv RIR, dv Plymouth Rock och dv Sussex.

Månskensbonden

• Uppland
« Svar #10 skrivet: 08 nov-07 kl 17:43 »
Prillan är ett måste!   :-[
Min dröm är att ha en mysig liten gård tillsammans med min fästmö Sara där vi kan ha våran lilla vovve Theo(Jackrussell), hennes katter, mina ankor, höns, får, kaniner och kvigor.

KackeliKajsa

• djurälskare (:
« Svar #11 skrivet: 08 nov-07 kl 17:59 »
Tack för alla underbara namn ;D

iceman

• ät av livet innan livet äter dig
    • Dalarna
    • hoberget
« Svar #12 skrivet: 10 nov-07 kl 19:30 »
mina hedemora damer har  gamla namn tex signe, valborg osv... kolla i almanckan...

lev väl...
Lever  med kära maken på älskade Hoberg i Sunnansjö Ludvika Dalarna miljö och vänster aktivist) ... Bevarar fjällnära kor,  Jämtgetter,Gotlandskaniner, Hedemorahöns, till eftervärlden samt självhushåll...(genbank på  samtliga raser)

Sia

• Dalarna
« Svar #13 skrivet: 11 nov-07 kl 13:59 »
Min bästa ruvhöna heter Piluttan, eftersom min svärfar alltid säger "piluttadig-vet du vad jag har" ,  när han har fått kycklingar.
Så hon brukar hjälpa mig att pilutta tillbaka! ;D
Varför ska man gå upp så tidigt på morgonen? Det är iallafall på kvällen det är som roligast.

Dela detta:

* Inloggade just nu

833 gäster, 3 användare
Bokohammare, javill, LimJans

* Forum

* Om tidningen Åter

- Hittade den tidning hemma hos en vän. Fångade mitt intresse och jag uppskattade den bredd av artiklar. Har själv nu påbörjat en prenumeration
/Martin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser