:)Hej, Anette!
Nu måste även jag lägga ha in ett veto i det här.
Du har två alternativ, som jag ser det..
1) Du mockar ut allt kiss och bajs varje dag, och så här går jag till väga:
Först tar jag upp alla bajsar som ligger fint i högar. det är enkelt att lyfta dem som äggen i ett fågelbo, med hjälp av lite av halmen undertill.
Stjälp av bajsarna, och den rena halmen som ju ligger kvar på grepen slänger du in i en ren hörna.
Nästa steg är att ta all den resterande rena halmen åt sidan, samma hörna som tidigare, och det går enkelt om man tar med grepen lite försiktigt på ytan.
I bästa fall har hästen bestämt sig för ett ställe att kissa på, och då vet du att allt runtom är torr halm.
De bajshögarna som kommer fram hanterar du som tidigare, men om det ligger spritt, så sorterar du snabbt ut det från halmen genom att "lufta" halmen.. kasta den en bit upp i luften, då landar alla bajsarna på marken före halmen, och den är enkel att rensa bort.
När du har fått upp den torra halmen i en hörna, eller sida, är det bara att ta med en spångrep i metall, så kan du få upp kvarliggande bajsar, och kisset.
sopa rent i i mitten.
Nu kan du flytta in all halm som blev över, till mitten, och sopa rent i kanterna.
Lämna Aldrig kiss kvar, för då har du snart en hosthäst.
2)Gör en vinter bädd som beskrevs tidigare, med kalk och torv i botten, men tänk på att det blir tungt efter vintern, och stinker apa.. jag tror inte att det är mindre hälsosamt för att det inte luktar, tänk dej själv att sova på en hel vinters urin fördelat på 9-10m2..Blää!!
Följ ditt hjärta helt enkelt..hoppas du lyckas!