Hej alla erfarna vegetarianer! Jag ska gifta mig om ca sex veckor (med BitterKing) och ställa till med fest så det står härliga till

. Nu visar det sig att det jag trodde skulle bli ett av de mindre bekymren - van vegetarian som jag anser mig vara trots köttutflykter då och då - nu börjar göra mig helt rådlös: Vad ska vegetarianerna få för huvudrätt? :-\Tänkte nu att jag helt enkelt försöker dela denna utmaning med er!
Har ännu inte hittat någon maträtt som uppfyller kraven, vilka är följande:
- passar med potatissallader, haricots verts och grönsallad (sallad går alltså inte, det ska den passa till däremot)
- förrätt; frasig mangold-filopaj, efterrätt len moussetårta med maräng
(paté är alltså för likt efterrätten, paj för likt förrätten...)
- inte tar upp för mycket lagningstid eller ugnsplats samma dag (Det gör förrätten) och gärna går att förbereda nästan helt, drömläget att den går att frysa.....
- inte baserar sig på halloumi eller flätaost, quorn, rödbetor vinbladsdolmar ( det har jag bjudit på SÅ många gånger, och blivit bjuden på själv SÅ många gånger på köttfester...)
- helst inte innehåller annan ost än halloumi heller då två av vegetarianerna (ingen är vegan) även är lite laktosintoleranta....
- är FESTLIGT
Jag kliar mig i huvudet, men förgäves. Råd någon? Vet någon något om tofu? Kan man göra något gott av det?
Tacksam för alla idéer!