Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  maskin till att skörda hampa?  (läst 31 gånger)

jörmundur

• Medelpad
maskin till att skörda hampa?
« skrivet: Igår kl. 20:32 »
Hejsan.

jag ock en kompis funderar på att testa odla ngn form av industrihampa i framtiden. det lär vara nån hektar som är minimum för att få tillstånd kanske.

vad finns det för maskiner som kan tänkas fungera bra när det är dags att skörda?
tänker att hela växten ska tas reda på.

att bara slå ner den med slåtterbalk är ju förstås det mest självklara, men då måste den ju samlas upp på ngt vis? bästa vore att få den uppsamlad i bal eller knippen?

vore roligt att höra era tankar :)
/J
Bor på en gård med dotter, Älskar skog o åker. pysslar med smide,Timmring, hantverk, slöjd, choklad,, Vänner, Hundar, Höns, vatten o naturen.....
God mat, musik, valmet 604, lite odling.
http://www.youtube.com/watch?v=vC_c87xJwvc

TW

• Finland
SV: maskin till att skörda hampa?
« Svar #1 skrivet: Idag kl. 07:47 »
Hampa är svårskördad. Den är så seg att inte ens en rotorslåttermaskin vill bita på den.

Förr ryckte de väl upp den för hand tror jag.

Undrar hur hampodlarna i Ukraina gör nu för tiden?
Bor redan på landet men drömmer om ett eget litet hus......
Timmerman och snickare och byggnadsingenjör och gör-det-självare. Gör väldigt mycket av litet men kan inte göra allt av ingenting.
Antifacist.

Dela detta:

* Inloggade just nu

515 gäster, 1 användare
TW

* Forum

* Om tidningen Åter

- Åter är en tidsskrift som är tidlös. Ett 5 år gammalt nummer är lika användbart nu som när den kom ut.
Jag har haft väldigt mycket nytta och har fortfarande av tidningen.
/Per

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser