Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  söker boende och jobb  (läst 342 gånger)

Sommaräng85

• Småland
söker boende och jobb
« skrivet: 15 nov-24 kl 18:25 »
Hej
Jag heter Anna och jag önskar att hyra ett torp någonstans i Sverige. Jag önskar att hyra ett torp på grund av två anledningar. Det första är att jag alltid har velat bo på landet sedan jag var väldigt liten. Jag är nu 39 år gammal och känner att jag borde förverkliga min dröm innan det är försent. Den andra anledningen är att jag har hyrt lägenheter ( i första hand) dom senaste 10 åren och det har alltid varit något som har varit extremt fel. Nu har jag till exempel ett stort problem med mögel och min hyresvärd vill inte göra något åt det så jag har fått nog rent ut sagt!
Jag kan tänka mig att flytta varsom helst i Sverige, jag älskar snö så kanske lite längre upp än Blekinge där jag bor nu :)
Jag älskar djur och har jobbat med hästar i många år men har haft ett uppehåll från hästar på ca 10 år. Men har den senaste tiden hjälpt till att sköta om en häst, jag har endast tränat hästen från marken. Eftersom jag tycker om djur så skulle jag kunna tänka mig att bo på en gård och sköta om alla möjliga djur.
Studerar just nu på en högskola (distans) så min inkomst är CSN.
Har 3 månaders uppsägning av min lägenhet.
Som person är jag väldigt lugn, initiativrik och positiv.
Har egen bil med vinterdäck (dubbar), så Norrland eller Småländska Höglandet är inget problem för mig :).
Jag har även jobbat i Norge så om du vill se mitt CV så skicka gärna en PM.
Mvh Anna

MuirHill

• Västergötland
SV: söker boende och jobb
« Svar #1 skrivet: 15 nov-24 kl 19:58 »
Hej! Är pensionär som bonde ock köpte ett torp som ligger söder om Kristinehamn med lite mark, skog och vattentätt till i en gammal fiske/ bondby. Kan tänka mig att hyra ut ett fint rum i bostaden.. här finns möjlighet att odla för husbehov, ha höns mm.bHar just skaffat en liten tax valp. Torpet har alla modärniteter  och bredband. 4 run & kök glasat uterum och altan. Skriv om intresse finns. Mvh Trygve.

Dela detta:

* Inloggade just nu

850 gäster, 3 användare (2 dolda)
MickeMård

* Forum

* Om tidningen Åter

- Denna tidning snubblade jag över redan 2002 typ, det bästa att lära sig de mästa. Varje person i detta avlånga land borde läsa denna. Butiker borde ta in dessa... älskar denna tidning. Köpte förut mycket böcker i butiken för många år sedan, men dom kom bort, syrakulturen , ost till husbehov och en del andra.
/ Anna-karin A

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser