Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Västergötland Söker boende i Göteborg med omnejd  (läst 1056 gånger)

Sussare

  • Inlägg: 2
    • Uppland
Västergötland Söker boende i Göteborg med omnejd
« skrivet: 31 jan-23 kl 11:10 »
Hej,
Jag och min katt Mållan letar boende i Göteborg med omnejd! Jag bor nu i Stockholm i ett litet torp, men längtar tillbaka till västkusten och Göteborg. Jag är en 30-årig jurist som arbetar heltid för en civilsamhällesorganisation med flexibel arbetsort, men är annars odlings -och självhushållarintresserad och pysslar och hänger i skog och mark. Mållan jagar möss eller sover, och är skötsam hon också.

Jag vill gärna hitta ett liknande boende som det jag har nu, med odlingsmöjligheter och nära till natur, men är öppen för det mesta. Då jag har nära och kära i Göteborg är det på önskelistan att kunna ta sig enkelt till stan.

Om någon har eller har tips om ett boende, skriv en rad vettja!
/Susanne

swemarcus

  • Inlägg: 2
    • Västergötland
SV: Söker boende i Göteborg med omnejd
« Svar #1 skrivet: 05 feb-23 kl 19:04 »
Hej! Har ett fint fräscht torp på Kinnekulle vid naturreservatet Skagen. Finns el men vatten finns i kallkälla ute. Fint utedass. Ej dusch men det finns i byvedbastun. Vedspis och kakelugn. 1900:- per månad plus driftkostnader.

polyamorista

  • Inlägg: 9
    • Västergötland
SV: Söker boende i Göteborg med omnejd
« Svar #2 skrivet: 07 feb-23 kl 15:08 »
Hejsan!

Vi har plats i vore hus..

2 sammanhängande vardagsrum med kakelugn i varje rum..

Eget badrum och hall/ingång kan fixas..
Kök får vi dela..

Gott om plats för odling i vacker natur.

Finns busshållplats i närheten men går inte så ofta..

6000kr i kallhyra + 1000kr för värme, internet, sopor m.m.

Vi har får och 2 katter

Hör av dig om det har intresse!

Ha det fint..

Mvh,
Asger

ace_

  • Inlägg: 12
    • -
    • ÅSKA
SV: Söker boende i Göteborg med omnejd
« Svar #3 skrivet: 19 feb-23 kl 18:21 »
Jag hyr ut källaren i mitt hus i Bokenäs i Bohuslän. Det ligger lugnt på landet på en gård och bara ett par km från havet. Vi delar kök men hyresgästen har egen ingång och eget badrum i källaren. Ev kommer vi att ordna även ett kök i källaren frampå.
Det är skön golvvärme i källaren och jag kan hyra ut både möblerat och omöblerat.
På övervåningen bor jag och min 12-årige son + hund och katt.
På gården finns hästar, får, grisar och hönor. Vi odlar en hel del och du som hyresgäst får gärna tillgång till grönsaksland att odla och får också gärna vara med i djurhanteringen om du vill.
Det är ca 1 km till busshållplatsen. Därifrån går buss till Göteborg varje timme och också till Uddevalla och Lysekil som båda ligger bara ett par mil bort. Till Göteborg tar det ca en timme att åka.
Hyran har jag tänkt bör ligga på 5000 kr + el.
Huset värms av bergvärme, vilket ju håller nere elkostnaderna.

Elinor Askmar

  • Inlägg: 2
  • Omställare, folkbildare, ekobogemenskapsbyggare
    • -
SV: Söker boende i Göteborg med omnejd
« Svar #4 skrivet: 22 feb-23 kl 08:59 »
Hej Sussare!

Vi har en annons ute på en tvåa i vår bogemenskap i Strömsfors i Uddebobygden. Det är en mycket aktiv levande landsbygd med mycket kultur, samodling, bybastu, gemenskap osv. Bussen till Gbg stannar precis utanför. Det tar en dryg timme med bil till Götet och ca 2h med buss.

Här finns vår annons.
https://www.alternativ.nu/index.php?topic=200907.0

Ha det fint!

Elinor

Elin_G

  • Inlägg: 1
    • Västergötland
SV: Söker boende i Göteborg med omnejd
« Svar #5 skrivet: 18 mar-23 kl 11:06 »
Hej, om du inte hittat något än så har vi ett ledigt rum i ett kollektiv i Bergsjön. Det är väldigt naturnära, men det är i lägenhet så det finns ingen trädgård. Däremot finns kolonilotter nära, om du vill odla. Din katt är också välkommen, just nu har vi inga husdjur! Jag är 43 år och aktiv i miljörörelsen, hör av dig om du vill veta mer.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

335 gäster, 4 användare
xaelanar, Be, von tratt, Tur-Johan

* Forum

* Om tidningen Åter



- Supernöjd med den nya tidningen! Ska fixa ny betalning nu så vi har täckt upp det kommande året, ser fram emot att bygga upp ett litet bibliotek av tidningarna. :) Och maken är ivrig att få testa på ölbryggandet som finns med i senaste numret.. :P
/Maria Örni

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser