Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Goa själar i Värmland, nya vänner  (läst 1384 gånger)

lisam

  • Inlägg: 2
    • -
Goa själar i Värmland, nya vänner
« skrivet: 16 maj-22 kl 14:49 »
Hej,
Jag är bosatt i Arvika sedan 3 år men känner inte så många här. Önskar skaffa fler vänner.
Finns det några goa själar i Värmland?
Jag bor i en lägenhet i stan, lever inte så självförsörjande som kanske de flesta här gör men tycker väldigt mycket om detta forum.
Är tjej 31 år. Har en liten tax. Har precis flyttat från min partner vilket också varit en "anledning" till varför jag inte känt behov av att skaffa fler sociala kontakter. Så nu har jag skaffat egen bil så är lätt att kunna ta sig runt mer nu också :)
Jag är rätt ambivert, tycker om att göra sociala saker men är inte så van att vara initiativtagare till att hitta på saker, antar mina vänner då jag växt upp varit mycket bra på detta då jag inte lärt mig. Är inte heller bra på att planera men försöker här nu lite i alla fall :)
Hör av er om ni finns i Värmland eller närheten och också önskar mer socialt/nya vänner :)

Swerace Trading

  • Inlägg: 1
SV: Goa själar i Värmland, nya vänner
« Svar #1 skrivet: 09 sep-22 kl 07:36 »
Hej,henrick heter jag och är lite i samma sits som dig,bor lite utanför arvika men känner just inga människor här,jag är nyligen skiljd och bor nu mer ensam i ett hus på ett ställe som heter brumsberg och här är medelåldern 104 år och jag är bara eller bara men 42,jag har också en hund som heter Melker och han är ju min bästa vän så klart..jag har spelat i massor med band och spelar dom flesta instrument ,tävlar i rally och gillar att fiska bland annat ..jag är super social (adhd) kan va jobbig ibland men då betyder det att jag gillar den jag pratar med bara,inte alla dagar givetvis men dom vänner jag har där jag kommer från säger dom gillar mig för att jag är mig själv och jag gör oftast folk glada på ett eller annat sätt..jag har varit med om hur grymt livet kan va så jag är den folk ringer när dom har det tufft och sätter alltid alla andre före mig själv men det är bara sån jag är..skulle va skit skoj att få en vän i trakterna faktiskt så vill du så tar jag gärna en hundpromenad i Arvika parken med dig..jag har tel nr 0728382756 om det är lättare att skriva ett sms..vore kul om du svarade för det skulle göra min dag..ta hand om dig mvh henke

Progenator

  • Inlägg: 4
    • Värmland
SV: Goa själar i Värmland, nya vänner
« Svar #2 skrivet: 09 mar-23 kl 11:31 »
Hi Lisa, Henrik and all you good out there people!

I'm a Brit living up in the forest near Hagfors - we have loads of visitors from all over the world - some friends, some people who get in touch via Workaway (that's a good way to find some interesting people and projects). We often welcome people to come and volunteer - so we get projects done and have a common purpose whilst getting to know one another.

I've a few friends down in Arvika/Ämål way - mostly Brits who have come here to enjoy the space and independence and am open to meeting up and expanding the social and self-sufficiency network.

Here at home we have loads of projects going on - building some Tiny House wagons just now - and we have loads more projects started and planned, for which we have the materials - and we are always looking for more stuff we can re-purpose and re-use.

Mostly I'm interested in people who are established, newly started and are actually doing their own projects so they have skills and experience to offer, but am open to all ideas and meeting anyone keen to learn and get things done - and of course it's just great to meet new characters.

Cheers.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter



- Så mysig, inspirerande och härlig tidning! Sätter igång en känsla av att allt är möjligt. Vill bli självhushållare nu! I framtiden ska vi ha våran gård och Jag längtar så! Livet kan vara bra underbart och det är värt att kämpa för sin dröm så vi kan leva på riktigt. Inte i samhällets ekorrhjul utan ta tillvara på livet till fullo.
/ Linda

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser