Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Västergötland Kollektivt boende i Stenungssunds kommun expanderar  (läst 145 gånger)

Pungurr

Västergötland Kollektivt boende i Stenungssunds kommun expanderar
« skrivet: 20 feb-21 kl 09:38 »
Jörlanda-kollektivet expanderar och söker nya kollektivister och hyresgäster!

Vi är ett kollektiv på nu fyra personer mellan 28 och 35, Pung, Fellan, Simmel och Lars, som bor i ett hus i Svartedalsskogen, 10 km öster om Jörlanda, 45 km norr om Göteborg.
1 maj kommer vi att flytta till ett större boende på samma ort, där vi då kommer kunna bo 7-10 personer tillsammans på gården.

VISION
Vår vision för platsen är att skapa både ett kollektivt boende och ett kollektivt projekt.
Projektets vision är att vara en plats för evenemang, odlingar, workshops, musik och ceremonier. En plats där både vi och andra kan dela med sig av kunskaper inom musik, helande, odling, yoga och hantverk. 
Vi söker kreativa och händiga personer som gillar att skapa i grupp. Hantverkare, yogis, artister, självhushållare, medicinmänniskor och dylikt!
Vi ser att du gillar gemenskap, livet på landet och att ha kul!

GÅRDEN
Gården är 2 hektar stor och ligger ute i skogen med en vacker sjö 300 meter från huset. Det finns några grannar i området men gården ligger väldigt avskärmat.
På gården finns flera bostäder och vårt mål är att till att börja med flytta in i Gula Huset som är gårdens största bostadshus med 10 rum, varav 7 sovrum. Efterhand kan vi även hyra de mindre bostäderna på gården.

PRAKTISK INFO
Hyran är ungefär 4500kr/månad per person.
Kollektivtrafik går ofta men närmsta busshållplats och samhälle är en tio minuters bilresa bort, vi har löst detta med en bilpool. Så att vara bilägare är inte ett måste för att bo här på landet, men körkort är ett plus.

OM OSS
Kollektivets nuvarande medlemmar:

Pung: Permakulturist och ihärdig dumpstrare. Gillar mat, rörelse och utveckling. Odlar och lagar mat med stor glädje, gärna i gemenskap, sång och musik. Rör på mig med yoga, motion, dans och naturpromenader, stillar sinnet och själen med meditation och ceremonier. Projekterar gärna. Jobbar som personlig assistent och trivs med det då det ger mig mycket fritid. Älskar kollektivliv och att bo omsluten av naturens lugn.

Fellan, odlingsintresserad mångsysslare som uppskattar att umgås med människor men behöver mycket egentid. Jag fyller  mina dagar med att pyssla med olika hantverk, laga mat, lyssna på och spela musik, påta i trädgården, vara ute i naturen och mitt jobb som personlig assistent. När tiderna tillåter reser jag gärna för att lära mig mer om världen, naturmedicin och holistisk odling.

Simmel: Icke-binär all-konstnär med musik och text som mest utvecklade verktyg för att möta människor och det stora mysteriet.
Är snart klar med en utbildning till Kulturprojektledare, har många projekt och mycket driv till att ta mig för både stora och små sysslor.
Har valt kollektivlivet hela mitt vuxna liv och ser fram till att dela tillvarons alla nyanser med fler spännande människor.

Lars: Student som pluggar digital design på yrkeshögskola. Gillar mat, meditation och musik i många former och spelar gärna dragspel och trumma. Mycket av fritiden lägger jag på mitt band, där vi skriver och spelar in musik. Tycker om att bo så nära naturen och kunna promenera i naturreservatet och se hur årstiderna växlar.

Är du intresserad av att bo med oss?
Hör av dig och berätta om dig själv och dina visioner.
Du når oss enklast genom mejl på RP.Ljungberg@gmail.com

Fridens liljor!

Dela detta:

* Inloggade just nu

273 gäster, 8 användare (1 dolda)
Imse, Samuel Linddskog, bullen11, Nina W, javill, alternaiv, Ping

* Forum

* Om tidningen Åter

- Alltid lika härligt när åter trillar ner i brevlådan.
/EmelieT

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser