Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Småland Mjölk från samgående besättning  (läst 231 gånger)

kimo

Småland Mjölk från samgående besättning
« skrivet: 02 okt-20 kl 12:34 »
Hej!
Jag skulle vilja köpa mjölk och grädde från kor som inte i förtid skiljs från sina kalvar. Allra helst opastöriserad.

Jag längtar efter hemmagjord yoghurt och creme fraiche, men vill inte köpa mjölkprodukter från vanlig butik. Kor och kalvar på ekologiska gårdar har det ofta tyvärr inte mycket bättre än på konventionella, utan skiljs åt efter bara veckor. Jag vet dock att det finns ekogårdar som själva väljer en bättre djurhållning än reglerna kräver, och nu hoppas jag få kontakt med en sådan gård för att direktköpa.
Har du en sådan gård eller vet du någon som du tror vill hjälpa mig?

Jag söker förstås även er som inte har en kommersiell verksamhet, men håller en ko eller två, som ger lite mer än kalvar och gårdsfolk behöver!

Jag bor i Hagshult i Vaggeryds kommun, men kan tänka mig köra några mil enkel väg för att hämta.

Hör gärna av er direkt till min mail eller telefon, då det ibland hänt att jag inte blivit notifierad då jag fått PM eller svar i tråden.

kimokjernmoen@gmail.com
0737085501

Tack på förhand!

Cherimoya

• Småland
SV: Mjölk från samgående besättning
« Svar #1 skrivet: 20 nov-20 kl 02:39 »
Pröva hör av dig till någon lantrasförening?

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter

- Dessa välarbetade tidningar ger stor inspiration till att klara sig själv.!
/Inspiration

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser