Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Söker nya bekantskaper, kanske en livskamrat  (läst 1455 gånger)

Åkerbär

• Västerbotten
Söker nya bekantskaper, kanske en livskamrat
« skrivet: 10 aug-20 kl 00:58 »
Hej på er!
Jag har hittills bara varit en tyst betraktare här på forumet och läst bland alla intressanta diskussioner men nu tänkte jag testa och se om det finns någon kille här på forumet som är intresserad av att höra av sig?

Jag är en 38-årig tjej, som är intresserad av djur, natur och trädgård och att odla för lite självhushåll. Gillar gamla rejäla grejer, lagar hellre gammalt än köper nytt slit och släng. Är skeptisk till staten, politik och samhällsutvecklingen i stort. Dricker inte alkohol men stora mängder kaffe i perioder.

Är ointresserad av tv, sociala medier, kändisliv och statusprylar. Läser gärna böcker under höst och vinter. Jag trivs med att jobba åt mig själv, är inte så social utan mer en hemmamänniska, värdesätter min familj och nära vänner. Gillar att laga mat, baka, sy, måla mm. Känner mig rik när frysboxen är välfylld. Resor utomlands går totalbort men gärna lokala utflyktsmål. En dagsutflykt med en rejäl picknickkorg är fint!

Jag (tror) att jag söker dig som är snäll, påhittig, händig, kreativ och egensinnig, som inte gör som alla andra, som går din egen väg och trivs med det.

Du som byter motor och växellåda på en volvo 240 mellan 14-kaffet och middagen. Som liksom jag föredrar kokkaffe, har en uppsjö med "kan-va-bra-att-ha" grejer och säger det du menar och menar det du säger. Finns du?

ManPåGården

• Har frys och källare full efter sommar och höst.
    • Småland
SV: Söker nya bekantskaper, kanske en livskamrat
« Svar #1 skrivet: 10 aug-20 kl 19:02 »
Jag och andra liknande finns. Plats och ålder kanske spelar roll.
Älskar Natur dans Uppfinningar och människor

Husky 400

• Västerbotten
« Svar #2 skrivet: 16 aug-20 kl 23:37 »
Hej Åkerbär!  Ja den sylten hade jag på glassen igår. 
Vilken intressant presentation du har. En hel del punkter som berör sånt som också finns i mitt liv och i mina tankar: djur, natur, miljö och klimatfrågor, odling(är i lärostadiet), resurssnålt leverne med kvalitet och gott om tid istället för stress och slit o släng.
Visst kan kaffe vara gott och uppiggande emellanåt men jag försöker hålla nere konsumtionen p.g.a. de små "akrylisarna" hälsomedveten som jag är ;). Jag är nog mera en temännisch.
Egensinnig kan man bli om man får chansen att genomskåda och få  perspektiv. Ja jag går min egen väg och stortrivs.

Kul att du också har 240 som favvobil ;D.   Byta motor och låda klarar jag men inte på tre timmar,  tre dagar möjligen( om det ska bli bra :)). Jag jobbar just med den typen av reparationer i min lilla enskilda firma.   

Skicka ett PM om du blev intresserad, det blev jag, vill veta mera om dig.
Jag är en man,55år, smärt ,hyfsat tränad (rörelseglad) och bor i en liten by inom Ume kommun.
« Senast ändrad: 17 aug-20 kl 10:47 av Husky 400 »

kristoffer

• -
« Svar #3 skrivet: 06 sep-20 kl 15:06 »
Likasinnad finns

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har läst tidningen hos en vän tidigare, men nu har jag äntligen kommit mig för att prenumerera själv. Ser fram mot mitt första nummer.
/Marie-Louise

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser