Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Mark att sätta upp tinyhouse  (läst 246 gånger)

Calle10

• Skåne
Mark att sätta upp tinyhouse
« skrivet: 25 jul-20 kl 20:53 »
Hej!

Jag tänker köpa ett hus i tolånga i Skåne med pendlings avstånd med buss till Lund och Malmö som tar 1 timme.

Jag har idéer att starta ett kollektiv med några tinyhouse på tomten där huset står och vill höra vilket intresse det finns. Tanken är att varje person betalar för el och vatten.

Skriv direkt till mig eller svara på denna tråd tack!

Kalla

• Jämtland
SV: Mark att sätta upp tinyhouse
« Svar #1 skrivet: 27 jul-20 kl 13:21 »
Du menar att varje person har egen elmätare och vattenmätare? Eller att det delas lika på alla bende?
Hur många personer/familjer rymmer huset/tomten ungefär?

Calle10

• Skåne
SV: Mark att sätta upp tinyhouse
« Svar #2 skrivet: 27 jul-20 kl 23:22 »
Jag har inte tomten där huset står än. Huset ska inte hyras ut bara marken till Max tre tinyhouse , husvagn eller husbil. Tomten är stor 2000 kvm. El och vatten kostnad får diskuteras men lättast är ett fast pris som betalas varje månad.

Men detta är mest en intresse koll. Då tomten kan säljas till en annan person.

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter

- Var väldigt intressant att läsa om vinterskörd. Så blir att försöka sig på det iår. Även mitt intresse för permakultur har väckts och jag hoppas på att det kommer fler artiklar om detta ämne och hur man kan starta upp det hemma.
/Sanna J

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser