Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Söker kvinnlig partner, och bekanta intresserade av självhushållning  (läst 658 gånger)

AAB

Hej

Jag letar efter en kvinna som liksom jag vill bygga ett självförsörjande liv. Jag skriver här eftersom jag tror att detta behöver vara en gemensam önskan för långsiktig kompatibilitet och här verkar det finnas en del någorlunda likasinnade.  Samtidigt som jag uppskattar mycket i min livstil idag och vill fortsätta ha en fot i den moderna ekonomin, ser jag att denna är både otroligt sårbar och skadlig på flera sätt. Även om möjlighet till självhushållning på lite sikt är målet kommer detta ta tid.

Lite mer om mig: Är man, lite över 30 år, lite över 180 cm och någorlunda vältränad. Jag bor i Stockholm och jobbar som ingenjör, men letar gård i sydvästra Sverige.

Det går att skriva mer, men nöjer mig så här. Hör av dig om det låter intressant!

Jag passar på att nämna att jag också söker andra kontakter:
  • Likasinnade i Stockholmsområdet. Jag har inget större behov av sällskap, men kommer gärna i kontakt med andra som lever eller vill leva närmare naturen.
  • Självförsörjande gårdar eller till och med byar/grupper med gårdar i Värmland, Dalsland, Västergötland eller Halland som vill göra sig till känna. Jag skulle redan nu vilja komma i kontakt och lära mig mer. Jag föreställer mig också att det är fördelaktigt att ha flera gårdar som drivs på liknande sätt nära varandra, så jag skulle eventuellt också längre fram skaffa gård på rimligt avstånd om möjlighet ges.

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter

- Genuin och läsvärd! Bra tips och idéer för att stå på egna ben.
/Camilla W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser