Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kärlek  (läst 1378 gånger)

kattfot

• Östergötland
Kärlek
« skrivet: 06 jun-20 kl 09:09 »
Jag är en snäll, rolig och smart kvinna runt 40 som längtar efter en kärleksrelation och söker kontakt med någon lämplig potentiell partner, gärna i Östergötland.
Några saker som intresserar mig är böcker av olika slag (Margaret Atwood, Torgny Lindgren, Jeanette Winterson, Peter Hoeg, Selma Lagerlöf, Paul Auster, Olga Tokarczuk, Inger Edelfelt, Maria Gripe, Michael Ende och många fler), vilda och tama djur, människor, växter, friluftsliv, slöjd, kulturhistoria, musik (folk- och världsmusik, visor, rock) samt att slappa och dricka kaffe.
Ägnar större delen av livet åt att jobba inom utbildningsväsendet, pula i trädgården och umgås med mitt barn som är 6 år. Jag är inte självförsörjande men odlar en del av min egen mat och håller höns. Lantisar, funkisar, miffon och queers har företräde, men viktigast av allt är att vara snäll (ja, jag har läst väldigt mycket Bamse på sistone...)
Jag är nykterist sedan många år och vill hålla så stora delar av mitt liv och umgänge fritt från alkohol och droger som är möjligt. Alla ni högermänniskor som letar efter ”traditionella kvinnor” och liknande får hitta någon annan (eller ändra världsåskådning). Jag hoppas mer på någon liten vänlig, skärpt tomtegubbe med ett stort hjärta till vänster som bor någonstans i Östgötatrakten, men vem vet i vilken form kärleken kan dyka upp?
Skriv PM om du är intresserad!
"Det är dem det blir mest synd om. Låt dem försöka ladda ner mjölk från internet så lär de bli varse att den yngre stenåldern inte är så passé."

kattfot

• Östergötland
SV: Kärlek
« Svar #1 skrivet: 21 jun-20 kl 15:15 »
Jag tycker att det är lite klent med svar på den här annonsen. Finns det ingen som är sugen på lite romantik såhär i midsommartid?
"Det är dem det blir mest synd om. Låt dem försöka ladda ner mjölk från internet så lär de bli varse att den yngre stenåldern inte är så passé."

Tångräkan

• Åland
« Svar #2 skrivet: 21 jun-20 kl 15:25 »
Inget svar, bara en kommentar: Jag har också försökt hitta någon här, tre gånger tror jag. Det verkade som det vettigaste stället att leta på men jag hade nog fel. Några svar har jag fått men inget som har känts tillräckligt seriöst och lett till något. Visst skulle det vara trevligt med romantik i midsommartid, hoppas du har bättre tur!
Var dig själv, alla andra är redan upptagna.

Carolus

• Skåne
« Svar #3 skrivet: 21 jun-20 kl 17:05 »
Heller inget svar. Också bara en kommentar!

Att åtskilliga på det här forumet har egna torp som de lagt mycket tid på för att etablera självhushållning. Att 'bilda par' innebär i förlängningen att någon måste lämna sitt ställe.

Men det kan löna sig att vara ihärdig och puffa fram sin annons. Det inträffar att nya kommer till forumet och och  upptäcker ett par år gamla annonser.
« Senast ändrad: 21 jun-20 kl 17:16 av Carolus »

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter

- Jättenöjd och glad över tidskriften Åter!
/ Märit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser