Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Dalsland Jordbruksarrende sökes, Bohuslän/Dalsland/Värmland  (läst 168 gånger)

Jesus Kristus Är Guds Ord

• Bohuslän
Dalsland Jordbruksarrende sökes, Bohuslän/Dalsland/Värmland
« skrivet: 11 maj-20 kl 03:30 »
0.5-2ha är jag intresserad av

visserligen kanske heter sidoarrende när inte bostad är med

jag är en privatperson, född och boendes i Sverige. Man och född på tidigt 80-tal. är i planerna på att göra några odlingsförsök och det kanske finns någon som har en åker som inte används. isf får ni gärna kontakta. ej bestämt vad jag ska odla utan det beror väl på jorden en hel del, men ett exempel jag kan tänka mig är att halva kör jag potatis på, en mindre del tomat då det är  sent.. 1/4 olika grönsaker och 1/4 jordärtskockor. dvs dela upp åkern i fyra delar, eller kanske fler då nån jag känner kanske också vill pröva. kanske finns massa nackdelar med denna idé som jag inte tänkt på så den som vill  får gärna kommentera. och inte för att jag är en storätare av potatis men jag har förstått det som att det är (bland?) det säkraste att odla i ett kallt klimat, "dålig"/sandig jord osv. tänkte att det kan vara bra att ha som reserv och kan ges till djuren om inte annat.

om det inte finns vattenkälla nära så är inte det hela världen heller utan kan chansa lite med att Herren sänder regn i rätt tid.

fördel om det är billigt då jag är en mycket fattig människa, kan dock ta i när det behövs. betalar gärna hyran delvis med en del av skörden.

Plus är det om åkern går att arrendera eller låna eller vad vi nu kommer överens om nästföljande år, men jag är öppen för förslag om det t-ex är så att det är något ni önskar göras med åkern. och jag är inte intresserad av EU-bidraget övht.  däremot är jag mycket mer intresserad över att låta en hel del gå till frö och spara dem.

Gör väl knappast något om det varit betesmark nyligen då det redan är gödslat isf, eller har jag missat något?

« Senast ändrad: 11 maj-20 kl 05:22 av sakletaren »

Jesus Kristus Är Guds Ord

• Bohuslän
SV: Jordbruksarrende sökes, Bohuslän/Dalsland/Värmland
« Svar #1 skrivet: 18 maj-20 kl 18:31 »
kom på ett krav, att det finns träd i närheten som går att köpas billigt eller så, gärna redan fallna men barken ska vara kvar. i syfte att förbättra jorden på.

Dela detta:

* Inloggade just nu

518 gäster, 2 användare
Ett svart får, Palle500

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superinspirerande! Nu är jag prenumerant!
/ Pia T

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser