Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Uppland STORT TINY HOUSE SÄLJES! 20m2  (läst 1159 gånger)

Knivmika

• Uppland
Uppland STORT TINY HOUSE SÄLJES! 20m2
« skrivet: 09 maj-20 kl 19:14 »
Stort vinterbonat hus på hjul säljes.

Huset är nybyggt, inflyttningsklart sen c.a. 6 månader tillbaka.

Allt utom kök, toalett och kamin är insatt, vilket ger den nya ägaren stora möjligheter att påverka planlösning och estetik själv. Kamin och kök finnes men ej ännu ihopbyggt och installerat.

Byggd enligt svenska byggregler, träkonstruktion. Snedtak. Förvaringsmöjligheter under huset inbyggt i släpet.
Köpare ansvarar för att sätta ihop köket och installera kamin. Förberett för att installera en förbränningstoalett.

Perfekt boende, men också gäststuga, sommarstuga eller vad man nu vill ha den till :)  El kopplas till 3-fas.

I korthet om insidan: 120-säng uppbyggd på rymlig byrå (nordli, Ikea med 8 lådor) med ytterligare förvaringsmöjligheter bakom/under. Plats för skrivbord. Rum för att sätta upp hyllförvaring i "korridoren". Rymligt kök. Förberett för toalett.  Mycket ljusinsläpp och hög takhöjd. Välisolerat.

Yttre mått: c.a. 10,5 m lång, 2,5 m bred, 4,5 m hög

Inre mått: c.a. 10,1 m lång och 2,1 m bred. Drygt 20 kvadrat.

Isolering: 195mm isolering tak, 175mm isolering golv, 145mm isolering väggar. Gullfiber.

Tak: takpapp (underlagspapp, ytpapp) med fotplåt och vindskiva

Släp: renoverat tivolivagnssläp, 8 hjul.

Fönster: 2-glas trä, 4 st 120x120 cm och 1 st 100x50 cm. 1 balkongdörr.

Transport: dras med traktor eller lastbil, 30 km/h

Uppvärmning: oljeelement, men en kamin finns där redo för installering.

Kamin: helt ny och oanvänd. Westbo Victoria, med kokplatta.
https://www.spisochkamin.se/kaminer/klassiska-kaminer/westbo-victoria-125-25348234

El: 3-fas, dragen och installerad av certifierad elektriker

Att färdigställa:
- Installera kamin (kamin kommer med, rökrör saknas)
- Kök finnes men ej ihopbyggt (trinett, köksskåp, kungsfors hyllsystem från ikea kommer med)
- Sätta lister på toaletten (lister kommer med)
- Inköp av förbränningstoalett (om man vill ha en inomhustoa)
- Sätta in 70-dörr till toaletten
- Måla/behandla fasaden
- Sätta in friskluftsventiler

Skriv eller ring för frågor, fler bilder och bud.

Vagnen säljs nu för 250 000 SEK eller till högstbjudande. Vid snabb affär kan jag pruta några tiotusen till :)

Hör av er! :) Bästa hälsningar, Mika

morganogymru

• -
SV: STORT TINY HOUSE SÄLJES! 20m2
« Svar #1 skrivet: 16 maj-20 kl 16:07 »
Hi, Do you have some pictures you can post or a link to some pictures of the tiny house? Thanks

morganogymru

• -
« Svar #2 skrivet: 16 maj-20 kl 16:07 »
Hi, Do you have some pictures you can post or a link to some pictures of the tiny house? Thanks

morganogymru

• -
« Svar #3 skrivet: 16 maj-20 kl 16:07 »

joan radway

« Svar #4 skrivet: 22 maj-20 kl 06:17 »
Vart står little Tony bug house nu. Vill ta bilen och åka och titta.

kattmossan

• Uppland
« Svar #5 skrivet: 12 jul-20 kl 17:10 »
Hej, du kanske sålt ditt tiny house redan? Annars är jag också intresserad av att se bilder på huset!

Knivmika

• Uppland
« Svar #6 skrivet: 30 jul-20 kl 13:15 »
Hej! Förlåt för extremt sent svar, jag missade att folk hade skrivit i tråden. Huset är inte sålt än! Kan man hämta huset innan augusti är slut så får man det för 200 000 :) Jag har frågat bonden bredvid som har sagt att han kan köra transporten med sin traktor. Pris för det varierar beroende på hur långt den ska åka.
Här har jag lagt upp bilder på huset: https://drive.google.com/drive/folders/1ww7ZKwvwzc9GEb1mzAdaEMvnCu2UyPpE?usp=sharing

Huset står i Kvarnbolund, Uppsala. Ni får gärna komma och titta om ni vill, skriv till min mejl så bestämmer vi en tid: mikaok@me.com

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter

- Den nya tidningen var t.o.m. skön att hålla i.Har även omslagets papper blivit lite annorlunda? Jag skriver lite annorlunda eftersom det är trevlig igenkänning i det som är väsentligt-nyttig läsning.Från min Växjöhorisont så var det trevligt att se Maja Söderberg och Nybrukarna. Lycka till med fortsättningen!
/John Moberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser