Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Östergötland tomt för bod på hjul  (läst 545 gånger)

Skogsvilde

• Raka puckar!
    • -
Östergötland SV: tomt för bod på hjul
« Svar #20 skrivet: 11 maj-20 kl 14:12 »
Lagar och regler ändras hela tiden, man får gå efter sin moraliska kompass när det gäller konstigheterna. Ena dagen får man inte gå mot rött, andra dagen är det ok.

Problemet är att många lagar när det gäller fastigheter och sånt inte är retroaktiva.
Dvs dom gäller inte om det fanns en annan lagstiftning som gällde är det byggdes/sattes upp.
Rödljusgåendet är betydligt enklare då det inte föreligger något hinder i den riktningen.
Om du skall ut och gå i mörker längs våra vägar utan reflex så kan du fortfarande rädda liv!
Anmäl dig till donationsregistret redan i dag!

Själv är bäste dräng

• Östergötland
SV: tomt för bod på hjul
« Svar #21 skrivet: 11 maj-20 kl 15:41 »
Visst kan det bli juridiska krumbukter, men man måste i alla fall känna efter vad som är rätt för en själv. Jag skulle inte tveka på att tillfälligt hjälpa en familj att ställa upp en vagn en kortare tid, även om tiden är för lång i lagstiftiftarnas ögon. I morgon kan mitt sätt att se det mycket väl vara lagligt.

Och jag skulle inte ligga sömnlös om jag ljög och sade att de hälsade på mig och bodde i mitt hus, och att deras koja användes av dem när de var ute och åkte.

Men hyr man ut flera gläntor och tjänar pengar på det så blir det ju svårare, och då har vi ju principen att staten skall vara med och få en bit av kakan.

torpjens

• Vi lever på naturens villkor
    • Södermanland
« Svar #22 skrivet: 11 maj-20 kl 19:08 »
 (:)  Städat. /Torpjens
(Det kanske blev lite hårdhänt, ursäkta, men jag är trött.)
Problemet är inte att makt korrumperar, det är att de korrumperbara söker makten.

Själv är bäste dräng

• Östergötland
« Svar #23 skrivet: 11 maj-20 kl 21:26 »
Kunde vatt värr ;)

Hoppas Pyret fått napp nu när vi hållit tråden flytande med "att tänka på-tjat"  :)

morganogymru

• -
« Svar #24 skrivet: 16 maj-20 kl 15:25 »
Hi, I have a 2500km tomt in Skattungbyn, Dalarna that is available. Beautiful location and an existing tiny house community there already. Cheers, Morgan

Here is a link to some pictures:

https://photos.app.goo.gl/zWMxsiRNsATznCGc6

Dela detta:

* Inloggade just nu

544 gäster, 2 användare
Palle500, Karlsdotter

* Forum

* Om tidningen Åter

- Jättenöjd och glad över tidskriften Åter!
/ Märit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser