Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Skåne jurta säljes  (läst 319 gånger)

garde

• Skåne
Skåne jurta säljes
« skrivet: 21 apr-20 kl 12:19 »
Helt ok yurta säljes billigt. Jag har bott i yurtan fyra år, vinter och sommar, den har stått i Danmark och Skåne. Har stått på uppvärmt lager på 1½ år. Yurtalivet är fritt, spännande, tufft ibland, och ganska billigt. Vatten bärs in i dunkar, jag drog en elsladd. Det går att laga mat på kamin/vedspis, sprit eller gas. Komposttoa recept inngår:)

Yurtan går att sätta avskilt, men rekommenderad nära vatten. Som temporär byggnad går det att flytta yurtan relativt snabbt, om bygglov/annat skulle bli problem.

- Nypris: 100.000sek allt inklusiv - transport, väggfilt, platform, tak, kamin (plus ekstra grejer som jag inte behövde:), runt 60.000 för bara yurtan + extra isolering.

- Pris nu: sek 25.000.

- Storlek: 7,1m diameter, 3m innomhus.

- Inkluderad: 6 väggelement, takspärr, stolpar, inngång/dörr, takhjul med hål till skorsten, skorsten & rökrör, dukar: två gröna halva under, vita ytterduken (bivax-inpregnerat!), plus olika bitar. Kamin kan inngå!

- Behöver skaffas av dig: Primärt en platform och isoleringsmaterial (filt/ulle/annat). Evt. inneduk, ekstra rep och smågrejer. Detta kan kosta runt 10-30 tusen extra.

« Senast ändrad: 21 apr-20 kl 13:02 av garde »

garde

• Skåne
SV: jurta säljes
« Svar #1 skrivet: 24 apr-20 kl 13:20 »
Ett par bilder från ~2016:

Dela detta:

* Inloggade just nu

673 gäster, 11 användare
Tångräkan, Tate, saro, Efwa, dr.blom, 4-ever, ärt, RickardR, malarmaster, Ek, Pojkeninorr

* Forum

* Om tidningen Åter

- Otroligt mycket läsvärda artiklar. Jag väntar alltid med spänning på nästa nummer, en otroligt bra tidning!
/ Pia Elldalen

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser