Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Uppland ca 5000 burkar med sylt & saft skänkes  (läst 611 gånger)

sizz

• Uppland
Uppland ca 5000 burkar med sylt & saft skänkes
« skrivet: 14 apr-20 kl 08:46 »
Som jag förklarat tidigare så köpte jag en jordkällare som va fylld till brädden med sylt och saft...
Efter att jag bett Alternativ om förslag på hur jag gör mig av med den kom en person med den briljanta idén "Kolla om någon vill ha den".

Det är ca 5000 burkar och flaskor. Många den äldre varianten som man använder vid konservering så det finns en hel del fint där inne... Sylten tillhörde husets förra ägare som har sparat någon burk sen 60-talet, haft en storhetstid under 90 talet och sen planade produktionen ut strax efter 2015... Hon var en fantastisk hushållare som har ägnat stor del av sitt liv till att ta vara på vad naturen ger...

Sylten finns vid kusten utanför Uppsala, ca 1 h från Uppsala, skicka ett PM så får du adress...

Skänkes till dig som är sugen på sylt och saft.

von tratt

• Skåne
SV: ca 5000 burkar med sylt & saft skänkes
« Svar #1 skrivet: 14 apr-20 kl 20:59 »
Jag är själv ointresserad men det slog mig att tex blåbärssylt kanske går att färga med, om den känns ofräsch att äta.
Jag bor i lägenhet så jag är inte trovärdig.

MystL

• -
« Svar #2 skrivet: 15 apr-20 kl 16:37 »
Jag vill ha! Skickar pm.
surrender

MystL

• -
« Svar #3 skrivet: 15 apr-20 kl 18:59 »
Skit, jag läste fel och har inte möjlighet att åka så långt.

Sorry.

Hoppas någon annan blir lycklig ägare till dina burkar!
surrender

Själv är bäste dräng

• Östergötland
« Svar #4 skrivet: 15 apr-20 kl 20:07 »
Höll jag på med konservering skulle jag hugga direkt. Men en sak som den hugade borde fundera över är vikten (om denne skall ta hela rasket). Om det är 800 ml burkar så väger det med innehåll 5 ton. Inget man tar i en personbil...

malarmaster

• Småland
« Svar #5 skrivet: 15 apr-20 kl 20:14 »
...och kanske därför man vill skänka bort det. Tänk jobbet med att tömma alla gamla burkar och var gör man av innehållet. Jag är ytterst skeptisk till att särskilt många burkar har ätligt innehåll då det förmodligen finns gummipackningar som torkat/spruckit om burkarna är sedan 50-talet o framåt. Har ju själv sett burkar med lock o gummi på Kupan och gummit är ofta helt odugligt pga ålder. Kanske burkarna från 2000-talet klarat sig . Och varför i helsike lagrar man 5000 burkar o inte äter upp innehållet vartefter? En annan typ av hoarding?

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter

- Längtar alltid till nästa nummer. De kommer aldrig tillräckligt ofta!
/Annelie R

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser