Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Nytt kollektiv/Bodelning i Norra Skåne  (läst 1072 gånger)

Lokesh

• -
Nytt kollektiv/Bodelning i Norra Skåne
« skrivet: 23 mar-20 kl 12:44 »
Här finns en gård på landet i en vacker miljö, 2 lediga rum på övervåningen med egna dörrar, kurslokal och kök på bottenvåningen.
Det finns ett stall, uthus, litet fristående hus med 1 rum, ateljé, hönshus, vedeldad bastu på gården och ca: 1ha mark.
Min tanke är att starta ett kollektiv med Tantra som värdegrund, odla ekologiskt, matlag och driva en liten kursgård, kurser inom
tantra mediumskap, Yoga, olika behandlingar mm.
Söker 2-4 personer för att gemensamt utveckla gården till en plats med gemenskap och att dela allt i livet i glädje o sorg.

vanjabengtsson

• Småland
SV: Nytt kollektiv/Bodelning i Norra Skåne
« Svar #1 skrivet: 24 mar-20 kl 19:19 »
Fantastisk tanke och möjlighet! All lycka!

Shiva Vishnu

« Svar #2 skrivet: 19 apr-20 kl 13:15 »
Hejsan detta låter jätteroligt jag är en ung kvinna jag är 22 år och är intresserad av liknande. Jag gillara att bo nära naturen på landet odla grönsaker och skulle vara fint att dela boende med andra i ett kollektiv. Jag föreslår en träff och så kan vi prata mer. Just nu bor jag i Norra skåne och jag har en kanin som kanske kan bo i hönsgården. Om vi skaffar höns sen kan han fortfarande bo där för han har bott med höns förr och även hundar.

Hoppas vi hörs och kan lära känna varandra med vänlig hälsning Emma

« Svar #3 skrivet: 16 jun-20 kl 23:00 »
Hejsan.

Eran idé lockar mig.

Har väldigt lite erfarenhet tantra och yoga, men däremot har jag haft höns, bin och skött om flera djur på en gård. Jag är väldigt intresserad utav självhushållning och hantverk, spinner på spinnrock, kan sätta upp en vävstol med enkla vävmönster, gillar att arbeta i trä och kan fixa det mesta om det går sönder.

Mitt namn är Jonas och jag är 37 år.

snowbird

• Taget för 1 vecka sen
    • Lappland
« Svar #4 skrivet: 11 sep-20 kl 21:08 »
Hur går det med att välja medlemmar? Har ni tänkt er att ha mobiler och datorer i er gemenskap?om inte så hör gärna av dej för mer diskussion ❤️🙏mvh snowbird

Naga Inti

• Uppland
« Svar #5 skrivet: 16 sep-20 kl 18:14 »
Hej!

Detta låter exakt som det jag söker! Ett kollektiv i Skåne med närhet till natur och med inriktning på andlighet, tantra, yoga och även karma. Har du någon mer information att ge? Hur ser huset ut? Hur ser förbindelserna med närliggande städer ut? Finns det någon möjlighet till att bygga/kreativt skapande på platsen? Skulle vara kul att bygga ett litet meditationstempel :) Och även inreda i mysig hippiestil haha  :) :) :)

trollaunge

• Skåne
« Svar #6 skrivet: 18 sep-20 kl 22:34 »
Hej, jag vill kapa denna tråd, ni som svarat i tråden verkar intressanta,om ni har egna vagnar och är nyfikna så skicka gärna PM.

Här finns några frihetsälskande personer i samma område som Ts nämner. Vi gillar Jesus och Bob

Här finns ingen el bara lite solceller till att ladda lite USB basics .

Har du en redan ganska självförsörjande hus på hjul?  Här finns plats för fler sådana.

Vi behöver vara fler här för att kunna bli självförsörjande och bruka jorden.
Ni kan få nr till oss genom pm så kan vi prata sen :) Skicka ert nummer om ni så vill

Fred och kärlek

Hur går det med att välja medlemmar? Har ni tänkt er att ha mobiler och datorer i er gemenskap?om inte så hör gärna av dej för mer diskussion ❤️🙏mvh snowbird
Hej!

Detta låter exakt som det jag söker! Ett kollektiv i Skåne med närhet till natur och med inriktning på andlighet, tantra, yoga och även karma. Har du någon mer information att ge? Hur ser huset ut? Hur ser förbindelserna med närliggande städer ut? Finns det någon möjlighet till att bygga/kreativt skapande på platsen? Skulle vara kul att bygga ett litet meditationstempel :) Och även inreda i mysig hippiestil haha  :) :) :)
Hejsan.

Eran idé lockar mig.

Har väldigt lite erfarenhet tantra och yoga, men däremot har jag haft höns, bin och skött om flera djur på en gård. Jag är väldigt intresserad utav självhushållning och hantverk, spinner på spinnrock, kan sätta upp en vävstol med enkla vävmönster, gillar att arbeta i trä och kan fixa det mesta om det går sönder.

Mitt namn är Jonas och jag är 37 år.

trollaunge

• Skåne
« Svar #7 skrivet: 18 sep-20 kl 22:48 »

Vi äger inte marken ännu men har flyttat ut ändå för att vi vill leva naturligt bara. Det finns rätt mycket mark. Den kommer att säljas sedan. Mycket möjligheter här. Glada alternativa campare - välkomna att vara med och bygga upp.

Vi har ingen tantra inriktning man får göra vad man vill så länge man inte skadar sig själv eller andra.

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter

- Denna tidning snubblade jag över redan 2002 typ, det bästa att lära sig de mästa. Varje person i detta avlånga land borde läsa denna. Butiker borde ta in dessa... älskar denna tidning. Köpte förut mycket böcker i butiken för många år sedan, men dom kom bort, syrakulturen , ost till husbehov och en del andra.
/ Anna-karin A

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser