Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Västergötland Självhushållare sökes till intervju för gymnasiearbete  (läst 467 gånger)

bergsdräng

• -
Västergötland Självhushållare sökes till intervju för gymnasiearbete
« skrivet: 18 feb-20 kl 21:54 »
Hej alla grymma människor! Jag heter Osmond och går tredje året på Schillerska gymnasiet i centrala Göteborg. Jag skriver nu mitt gymnasiearbete och har valt att skriva om 70-talets gröna vågen-rörelse och den nya gröna våg som försiktigt har börjat visa sig i vår nutid. Jag är intresserad av omställning och självhushållning och drömmer om att i framtiden flytta ut någonstans på landet och ha djur odlingar och andra roliga projekt, gärna tillsammans med andra. Jag bor nu med min familj i stan men har sen knappt ett år tillbaks höns i ett litet grönområde utanför vår lägenhet.

Jag söker nu någon eller några som bor på landet och lever helt eller delvis av självhushållning för en intervju till mitt arbete. Det hade hjälpt mig väldigt mycket i arbetet och hade dessutom varit kul att träffa någon likasinnad och bygga lite kontakter!

Vi kan ses i Göteborg om ni har ärenden här, annars kommer jag gärna och hälsar på någon helg också, om det inte är allt för svårt att ta sig ut med kollektivtrafik.

Hoppas någon tycker det låter skoj, hör av er isåfall!

Allt gott Osmond

anders flix

• Lever för att leva!
    • -
SV: Självhushållare sökes till intervju för gymnasiearbete
« Svar #1 skrivet: 19 feb-20 kl 07:46 »
Skapa ett google-formulär för oss som inte kan komma till göteborg så får du många flera som svarar. :)
Lever för att testa!

bergsdräng

• -
« Svar #2 skrivet: 19 feb-20 kl 10:54 »
Skapa ett google-formulär för oss som inte kan komma till göteborg så får du många flera som svarar. :)

Ja, bra idé! ska försöka fixa det under dagen  :)

bergsdräng

• -
« Svar #3 skrivet: 19 feb-20 kl 14:31 »
Hej alla grymma människor! Jag heter Osmond och går tredje året på Schillerska gymnasiet i centrala Göteborg. Jag skriver nu mitt gymnasiearbete och har valt att skriva om 70-talets gröna vågen-rörelse och den nya gröna våg som försiktigt har börjat visa sig i vår nutid. Jag är intresserad av omställning och självhushållning och drömmer om att i framtiden flytta ut någonstans på landet och ha djur odlingar och andra roliga projekt, gärna tillsammans med andra. Jag bor nu med min familj i stan men har sen knappt ett år tillbaks höns i ett litet grönområde utanför vår lägenhet.

Jag söker nu någon eller några som bor på landet och lever helt eller delvis av självhushållning för en intervju till mitt arbete. Det hade hjälpt mig väldigt mycket i arbetet och hade dessutom varit kul att träffa någon likasinnad och bygga lite kontakter!

Vi kan ses i Göteborg om ni har ärenden här, annars kommer jag gärna och hälsar på någon helg också, om det inte är allt för svårt att ta sig ut med kollektivtrafik.

Hoppas någon tycker det låter skoj, hör av er isåfall!

Allt gott Osmond

Nu har jag gjort ett enkät på google formulär! Alla ni som bor på landet och producerar lite egen mat (eller annat) är välkomna att svara. Du behöver alltså inte vara helt självförsöjande eller känna dig som en del av någon specifik rörelse eller liknande.

Här är länken:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScitvC3hEdT52cCCnWf8aUtg7gg4TyAe9UKCEtFPkF5PSFV0g/viewform?usp=sf_link

Uppskattar era svar jättemycket, desto fler som svarar desto bättre underlag till arbetet!
« Senast ändrad: 19 feb-20 kl 20:16 av bergsdräng »

ärt

• Halland
    • www.lillanabben.se
« Svar #4 skrivet: 19 feb-20 kl 15:00 »
 När jag försökte öppna länken kom detta:
Du behöver behörighet

Formuläret visas endast för användare i ägarens organisation.

Kontakta formulärets ägare om du tror att det rör sig om ett misstag. Läs mer.
Ställ Ljuset i skäppan, det är där det behövs.

kretslopp

• 68 år arbetat med lantbruk skog, har mindre gård
    • Småland
« Svar #5 skrivet: 19 feb-20 kl 15:26 »
Det gick inte för mej heller att öppna din sida. Du får fixa till så det går att komma in på ditt formulär.
kretslopp

bergsdräng

• -
« Svar #6 skrivet: 19 feb-20 kl 20:18 »
Ja oj... Nu är länken i det förra inlägget uppdaterad, här kommer den igen:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScitvC3hEdT52cCCnWf8aUtg7gg4TyAe9UKCEtFPkF5PSFV0g/viewform?usp=sf_link

Hoppas det funkar den här gången!

Dela detta:

* Inloggade just nu

344 gäster, 10 användare (1 dolda)
Radar, seeker, alternaiv, Jano, javill, torpjens, Ek, t_n, kretslopp

* Forum

* Om tidningen Åter

- Var väldigt intressant att läsa om vinterskörd. Så blir att försöka sig på det iår. Även mitt intresse för permakultur har väckts och jag hoppas på att det kommer fler artiklar om detta ämne och hur man kan starta upp det hemma.
/Sanna J

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser