Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Gårdshjälp sökes i Värmland  (läst 308 gånger)

Anne M.

• Värmland
Gårdshjälp sökes i Värmland
« skrivet: 13 jan-20 kl 08:27 »
För att bättre hinner ikapp med alla uppgifter under den mest arbetsintensiva tiden letar vi efter självhushållsintresserade människor som vill byta sin arbetskraft mot god mat, mysigt husrum och en massa erfarenheter.
Vi är två kvinnor som lever på ett torpställe mitt i den värmländska skogen med får, höns, bin, hästar, hund och katter och en stor grönsaksodling. Vi producerar mycket till självförsörjningen, men säljer även grönsaker, honung, ull- och andra gårdsprodukter samt driver ett sommarcafé från juni till augusti.
Vi erbjuder dig mat och boende i vår mysiga lilla gäststuga med ett litet kök, utedass, utedusch, vatten på dunkar, solel med plats för en eller två som kan tänka sig att bo så nära med varandra. Det finns cyklar och en kanot att låna, mycket skog och en sjö 4km bort. Tyvärr finns det ingen kollektivtrafik alls.
Vi erbjuder mycket kunskap och upplevelsen av självhushållerens mångfaldiga dagliga arbeten, såsom hjälp i odlingen, med ved, djurskötsel, mockning, i hushållet osv. Uppgifterna är omväxlande och anpassningsbara. Vi tänker oss 5 timmer arbete/dag, 6 dagar/vecka.
Vi söker hjälp följande tider
vecka 12&13
vecka 20
vecka 22
vecka 26&27
vecka 37&38.
Låter det intressant att ”prova på” självhushållarlivet, att bo och arbeta mitt ute i naturen? Välkommen att höra av dig!
Birgit& Anne
Ps Lite mer info och bilder på oss och gården hittar du på vår facebooksida www.facebook.se/solbacken.varmland

biggelina

• Skåne
SV: Gårdshjälp sökes i Värmland
« Svar #1 skrivet: 13 jan-20 kl 19:26 »
Hej! Jag behöver komma bort och jag vill gärna vara nära naturen. Är det bara de tider som ni vill ha någon? Tänkte att jag kunde hjälpa till i februari 🤔
Mvh
Birgitta

båten

• Södermanland
« Svar #2 skrivet: 15 jan-20 kl 00:44 »
Duscha ute i Mars...resa iväg långt..ge sitt arbete, men ingen lön?. Kunskap har jag redan. I gamla dagars bondesamhälle fick drängar och pigor lön förutom mat husrum. så är det vid Au Pair också. Resa, kurs, 4 tim/dag arb, kost o logi o fickpengar., O då är det ändå bara unga, oerfarna flickor. Fast ert är förstås bara korttids, o inte heltidstjänst om dagarna. Låter annars fint, hur ni lever.

sakletaren

• tjena
    • Bohuslän
« Svar #3 skrivet: 15 jan-20 kl 16:27 »
5 Mosebok 24:14-15 Svenska 1917 (SV1917)

Du skall icke göra en arm och fattig daglönare orätt, evad han är en dina bröder, eller han är en av främlingarna som äro hos dig i ditt land, inom dina portar.

Samma dag han har gjort sitt arbete skall du giva honom hans lön och icke låta solen gå ned däröver, eftersom han är arm och längtar efter sin lön; han kan eljest ropa över dig till HERREN, och så kommer synd att vila på dig.

Jesus Kristus är Gud

Bösahusarn

• Lagom kan också vara för mycket.
    • Skåne
« Svar #4 skrivet: 15 jan-20 kl 19:36 »
5 Mosebok 24:14-15 Svenska 1917 (SV1917)

Du skall icke göra en arm och fattig daglönare orätt, evad han är en dina bröder, eller han är en av främlingarna som äro hos dig i ditt land, inom dina portar.

Samma dag han har gjort sitt arbete skall du giva honom hans lön och icke låta solen gå ned däröver, eftersom han är arm och längtar efter sin lön; han kan eljest ropa över dig till HERREN, och så kommer synd att vila på dig.

Hur går det till rent praktiskt? Den där HERREN lyser med sin frånvaro på min gård oavsett hur jag belönar mina hjälpredor.

Men jag kanske redan har synden över mej..
Det är aldrig för sent att ge upp.

Dela detta:

* Inloggade just nu

187 gäster, 2 användare
127, olleryd

* Forum

* Om tidningen Åter

- Otroligt mycket läsvärda artiklar. Jag väntar alltid med spänning på nästa nummer, en otroligt bra tidning!
/ Pia Elldalen

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser