Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Västergötland Jättefina Hedemoratuppar bortskänkes!  (läst 657 gånger)

Lindaaa

Västergötland Jättefina Hedemoratuppar bortskänkes!
« skrivet: 29 dec-19 kl 21:32 »
Vi har unga tuppar av rasen Hedemora som behöver nya hem. De är födda 2019-07-10 och framruvade av en av våra egna hönor. Vi har nu bara 6 hönor och vill därför inte behålla mer än 1 eller kanske 2 tuppar.
Vi har en vit tupp med lite svart på stjärtfjädrarna, 2 svart-vita och en brun med svarta stjärtfjädrar. Alla är väldigt fina. Bilder kan skickas vid intresse. Tupparna kan hämtas i Vårgårda.
Bortskänkes endast till bra hem där de får leva i en flock. Ska de bli mat kan vi äta dem själva!

clara

• Bohuslän
SV: Jättefina Hedemoratuppar bortskänkes!
« Svar #1 skrivet: 05 jan-20 kl 09:41 »
Hej! Jag är mycket interesserade att ta en tupp. Undrar dock om vi kan mötas i Göteborg nångång ni ska dit? Annars är det en lång väg hem till Tjörn för oss. Om du kan tänka dig att mötas där, vore jag glad om du kan skicka en kort.

Lindaaa

« Svar #2 skrivet: 06 jan-20 kl 22:32 »
Kul att du är intresserad. Jag skickar gärna kort men vi har tyvärr inga planer på att åka till Göteborg någon gång snart.

Stenkullan

• Västergötland
« Svar #3 skrivet: 23 jan-20 kl 17:09 »
En vit tupp skulle jag önska! Har dock inga hönor än.. Har precis flyttat ut på landet och påbörjat planeringen av hönshus och gård. Stor tomt för frigående.

Lindaaa

« Svar #4 skrivet: 29 jan-20 kl 22:41 »
Vi har en jättefin vit tupp. Du kan ju höra av dig när du fixat hönshus mm så får vi se om han är kvar.

Forshall

• Västergötland
« Svar #5 skrivet: 10 mar-20 kl 14:05 »
Hej,
Vi är intresserade. Har en 50kvm nybyggd hönsgård som behöver en herre :)
Med vänlig hälsning
Nicklas

carlos

• Gästrikland
Jättefina Hedemoratuppar bortskänkes!
« Svar #6 skrivet: 10 mar-20 kl 14:29 »
En svart herre söker nytt hem. Finns i Sandviken.

Dela detta:

* Inloggade just nu

367 gäster, 10 användare (1 dolda)
anders flix, LimJans, Olav, Lennart MÃ¥rs, karsan, Ping, DannyS, gorlan, 127

* Forum

* Om tidningen Åter

- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser