Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Skåne intressekoll - villa i Vittsjö (mellan Markaryd och Hässleholm) nära tågstation  (läst 968 gånger)

lavender

• Skåne
Hej!
Vi vill se om det finns ett intresse för att bo i en villa i Vittsjö med stor tomt och permakulturmöjligheter.

Vi är en liten familj med två vuxna och ett barn (7 år) utan möjlighet att bo där heltid utan endast under lov och sommar, vi vill därför hitta några som är intresserade av odling och är skötsamma.

Här finns lite information:
-mindre än 5 minuters promenad till tåg/busstation
-lugnt område med extremt lite biltrafik
-rymligt hus med nyrenoverat kök, stor altan och källare
-två sovrum kommer att vara tillgängliga
-skälig hyra, ca 3500kr + el, va/värme, osv
-ca 1300m tomt. Det finns redan fruktträd men vi vill satsa på permakultur (starta upp en liten skogsträdgård) och en medicinsk örtagård för att få igång lite självhushållning, ev. större projekt
-ledig carport då vi inte har bil

Vittsjö är känd för sin natur men ändå ligger ca 15km från Hässleholm och Markaryd med tåg. Det finns naturreservat i närheten, sjöar med badmöjligheter endast ett par minuter bort, elljusslingor, m.m. ICA finns vid tågstation, även indisk restaurang, yogakurser, hantverksbutiker, m.m.

celia

• -
Hej! Låter trevligt.  Vi kan möjligen vara intresserade.  Jag söker jobb just nu i Småland som ju är just norr om Vittsjö. Har ni bilder?  Vi har en sådan situation att vi inte skulle vara i huset lika mycket på sommaren och lov för då är vi gärna i Finland.

Albansson

• Halland
Hejsan
jag skulle vara intresserad,
bor sedan något år tillbaka i lägenhet men saknar att pyssla i trädgården.
så länge tåget passar arbetstiderna så är jag intresserad.
hör gärna av dig
mvh

Albansson

• Halland

Shiva Vishnu

Hejsan , jag är intresserad av att bo i huset. Min dröm är att odla en ört trädgård och bo i närheten av naturen. Jag har även en kanin som tycker om att vara utomhus mycket. Jag arbetar inom vården och funderar på att plugga till hösten och tills dess vill jag gärna hitta ett bra boende på landet där jag trivs. Vänligen kontakta mig om det finns möjlighet kvar, med vänlig hälsning Emma!

Shiva Vishnu

Kan även tänka mig att bo med andra , om det finns ett rum kvar så kunde kanske flera bo där och dela boende!  :) :) :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidningen!
/Gabriella S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser