Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Skåne Islandshöns, grupp om 1 tupp + 5 hönor  (läst 867 gånger)

Spraka

• Till vänster The Real Spraka!
Skåne Islandshöns, grupp om 1 tupp + 5 hönor
« skrivet: 05 dec-19 kl 17:33 »
Jag ska avyttra mina höns och undrar om någon är intresserad av en liten grupp islandshöns? Det är 5 hönor + en mycket stilig och duktig tupp.
Tuppen och två av hönorna har jag själv importerat från Island  :)🇸
De andra två kommer från andra bestånd dvs lite annat blod men också renrasiga isländska. Den femte är dock en korsningshöna.
De är mellan 2-5 år gamla men värper fortfarande bra! Blandade färger. Två av dem är duktiga ruvhönor och kläcker gärna fram nya generationer ifall man vill avla...  8)
Till salu (endast tillsammans!) för en symbolisk summa eller bytes mot något roligt  :) Hör av dig vid intresse!
De finns utanför Hässleholm.
Why be normal when you can be yourself?

Bösahusarn

• Lagom kan också vara för mycket.
    • Skåne
SV: Islandshöns, grupp om 1 tupp + 5 hönor
« Svar #1 skrivet: 21 dec-19 kl 15:07 »
Finns dom kvar?
Bild?
Det är aldrig för sent att ge upp.

Mamsingen

• Småland
« Svar #2 skrivet: 14 mar-20 kl 12:42 »
Undrar också, om de finns kvar?
Om du börjar känna dig lite annorlunda, kan det bero på att du börjar vara dig själv:)

Om man står och funderar för länge på nästa steg, kan man bli stående på ett ben... har jag hört.

mess59

• Dalarna
« Svar #3 skrivet: 28 maj-20 kl 03:20 »
Jag ska avyttra mina höns och undrar om någon är intresserad av en liten grupp islandshöns? Det är 5 hönor + en mycket stilig och duktig tupp.
Tuppen och två av hönorna har jag själv importerat från Island  :)🇸
De andra två kommer från andra bestånd dvs lite annat blod men också renrasiga isländska. Den femte är dock en korsningshöna.
De är mellan 2-5 år gamla men värper fortfarande bra! Blandade färger. Två av dem är duktiga ruvhönor och kläcker gärna fram nya generationer ifall man vill avla...  8)
Till salu (endast tillsammans!) för en symbolisk summa eller bytes mot något roligt  :) Hör av dig vid intresse!
De finns utanför Hässleholm.
Finns dom kvar? Har länge tänkt skaffa islandshöns. Vore toppen om dom fortfarande är till salu.
                    Synnöve Sjögren

Dela detta:

* Inloggade just nu

174 gäster, 1 användare
ärt

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superbra tidning, väldigt intressanta artiklar.
/ Jimmy

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser