Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Bohuslän Rum uthyres till kvinna, lantligt utanför Göteborg/Kungälv  (läst 175 gånger)

disajners

• Bohuslän
Bohuslän Rum uthyres till kvinna, lantligt utanför Göteborg/Kungälv
« skrivet: 14 nov-19 kl 18:55 »
Hej!
Jag söker en kvinnlig inneboende. Jag hyr ett hus på landet utanför Göteborg/Kungälv och hyr ut två rum eftersom huset är för stort för bara mej. Ett rum blir eventuellt ledigt i början av januari så nu letar jag efter en någorlunda likasinnad tjej som vill bo i ett äldre hus på landet med hyfsat enkel standard (jämfört med mer nybyggda hem). Rummet är på 11 kvm men med mycket snedtak, vilket iofs bara gör det mysigare och det finns gott om inbyggd förvaringsplats. Det är delvis möblerat (minst en säng), eller helt om man vill det. Det finns möjlighet till enklare odling också.
Jag eldar med ved för värme och varmvatten vilket man gärna får hjälpa till med mot lite lägre hyra. Hyran är på 3.200 kr/mån, men med eldning 3.000 kr. Det ingår också att lasta ved en gång i månaden under vinterhalvåret och lite gräsklippning under sommarhalvåret. Städning av gemensamma ytor hjälps vi så klart åt med. Du får tillgång till gemensamt kök (fullt utrustat), extra matrum, badrum, tvättstuga (med badkar), parkering, trädgård. I hyran ingår också el, bredband med mera, samt gemensamma förbrukningsvaror (toapapper, tvättmedel etc). Ett i princip eget allrum ingår också (som delas med den andra inneboenden).
Jag själv är en kreativ och glad kvinna som bl.a är intresserad av trädgård och har hund på halvtid, (har ej barn). Jag är bl.a utbildad inom design och vävning.
Jag vill att du är rökfri och helst inte använder för starka parfymer. Du ska vara vuxen (!), inte ha hemmavarande barn och helst inte husdjur.
Jag tycker det är jätteviktigt att leva klimatsmart så gott det går – dvs inte slösa med el och vatten, kompostera och sopsortera så mycket som möjligt osv. Det som går att göra utan att bli helt självförsörjande. Jag skulle gärna göra mer, men är tyvärr utbränd vilket begränsar det hela. Viktigast är att vi har någorlunda lika värderingar och att personkemin funkar.
Det är väldigt lantligt och mysigt här. Jag bor i en by med totalt tio hus och granne med ett stall. Utsikten är galet vacker med hästhagar där man kan ana Nordre Älv i bakgrunden.
Det är bra att ha bil (tyvärr) eller att vara ganska hurtig eftersom busshållplatserna ligger 1 resp 3 km bort (men 2 km med genväg till den avlägsnaste…). Med bil tar det bara 30 min till centrala Göteborg.
OBS! Det är tyvärr inte rätt rum på bilden men väldigt likt. Det är tyvärr ingen idé att fota det nu eftersom det är knökfullt med nuvarande hyresgästens grejer…

Dela detta:

* Inloggade just nu

493 gäster, 5 användare
ThereseK, malinski_, spov, Nirtacna, Jalbertsson

* Forum

* Om tidningen Åter

- Helt underbar lektyr. Läser hemma hos en släkting och tycker de är så bra. Gott o blandat!
/Sanna H

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser