Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Någon som vill ta sig an en stadsflicka?  (läst 1658 gånger)

Gredelinn

• Uppland
Någon som vill ta sig an en stadsflicka?
« skrivet: 29 feb-20 kl 15:54 »
Hey y'all!

Kvinna, 30+, bor i en Stockholmsförort. Älskar allt som har med hälsa att göra: god och nyttig mat, träning, promenader, naturen. Läser mycket om medicin, alternativ hälsa, psykologi och filosofi. Umgås med vänner, familj och jobbar om dagarna.

Har massa tankar om alternativa livsstilar, men... problemet är att jag inte har några som helst kunskaper eller erfarenheter av att leva så praktiskt. För att vara ärlig så är det faktiskt riktigt illa på den fronten. Är bra på att läsa en bruksmanual, men sedan när det kommer till att borra upp den där tavlan eller laga något som är trasigt - ja, då måste hjälp tillkallas! Illa, men ack så sant.

Så, jag är ett jättetrevligt sällskap, som söker någon som kanske vill inspirera och visa sin livsstil, lära mig något, ge mig en spark i ändan till att börja förändra mig och bli lite mer praktisk - eller bara ta en kaffe och prata om något intressant!

ManPåGården

• Har frys och källare full efter sommar och höst.
    • Småland
SV: Någon som vill ta sig an en stadsflicka?
« Svar #1 skrivet: 29 feb-20 kl 16:35 »
Funderar på kurser i självhushåll.
Älskar Natur dans Uppfinningar och människor

silverräven

• Östergötland
« Svar #2 skrivet: 29 feb-20 kl 19:22 »
finns Folkhög skola där man kan lära sig mycket praktiska saker

Vasa

• -
« Svar #3 skrivet: 01 mar-20 kl 21:32 »
Hey y'all!

Kvinna, 30+, bor i en Stockholmsförort. Älskar allt som har med hälsa att göra: god och nyttig mat, träning, promenader, naturen. Läser mycket om medicin, alternativ hälsa, psykologi och filosofi. Umgås med vänner, familj och jobbar om dagarna.

Har massa tankar om alternativa livsstilar, men... problemet är att jag inte har några som helst kunskaper eller erfarenheter av att leva så praktiskt. För att vara ärlig så är det faktiskt riktigt illa på den fronten. Är bra på att läsa en bruksmanual, men sedan när det kommer till att borra upp den där tavlan eller laga något som är trasigt - ja, då måste hjälp tillkallas! Illa, men ack så sant.

Så, jag är ett jättetrevligt sällskap, som söker någon som kanske vill inspirera och visa sin livsstil, lära mig något, ge mig en spark i ändan till att börja förändra mig och bli lite mer praktisk - eller bara ta en kaffe och prata om något intressant!

Vad säger du om att dricka kaffet i var sitt hål och ha pratstunden öppet här i forumet?

Fördelar med en sådan pratstund är att ingen stör medan den andra pratar, man får alltså prata klart och få fram det man vill ha sagt. Och man behöver inte heller stressa sig och åka långt för att delta i pratstunden, man känner sig också tryggt eftersom man alltid är hemmaplan, smink och sådant kan man spara i massvis etc. Och du kan ha pratstunden med många på en gång. Ett slags kollektiv pratstund. Detta forumet heter ju alternativ trots allt så varför inte ett alternativt sätt att hitta till alternativa livsstilar!

Nackdelar är att man få vänta timmar eller i värsta fall dagar för att få svar och man kan inte heller prata med eller studera kroppsspråket etc.

På ett själsligt perspektiv blir detta inget men ändå ett alternativt alternativ för något mer alternativ,,,,

Vad sägs? om du är med har jag redan börjat, har te, dricker ej kaffe så sent om jag vill vakna tidigt.

Vad menar du egentligen med "att ta sig an"? Att ha dig som ett slags självhushållning/alternativlivsstil lärling? eller att vara en slags konsult/coach till en ekorre för att komma loss från hjulet?       

mattias_33

• Hälsingland
« Svar #4 skrivet: 02 mar-20 kl 07:59 »
Nåt kollektiv kanske? Kolla ljusbacken, ser att deras annons är kvar.
Dang Dang We!

wolf

• Hus från sekelskiftet med storvuxen trädgård.
    • Västmanland
« Svar #5 skrivet: 02 mar-20 kl 23:12 »
Du får väl kika förbi på en praktik helt enkelt. Sök på Bångbro Hantverkstad så ser du lite vad jag gjort. Mångsysslare så har nog svaret på många av dina funderingar skulle jag tro 🤔🙂

Erik Hugander

• -
« Svar #6 skrivet: 06 mar-20 kl 10:38 »
Hej.

Mitt tips är att du kollar in Småbrukarlinjen, Mullsjö folkhögskola.

Lycka till!

Dela detta:

* Inloggade just nu

475 gäster, 7 användare (1 dolda)
dr.blom, torbjorn, juliett.lima, Själv är bäste dräng, Skyer, Klas Karlsson

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superbra tidning, väldigt intressanta artiklar.
/ Jimmy

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser