Tipsa på plocksidan i nästa Åter!
Goda nyheter, smarta självhushållarknep och roliga händelser.
Maila petter@alternativ.nu Gärna med bild.
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Västmanland ostfriesiska får sökes  (läst 607 gånger)

Farm

• Västmanland
Västmanland ostfriesiska får sökes
« skrivet: 22 aug-18 kl 20:05 »
Var finns ni uppfödare?

Kant

• Medelpad
SV: ostfriesiska får sökes
« Svar #1 skrivet: 06 apr-19 kl 14:21 »
Hej! Jag som har ostfriesiska mjölkfår finns i västra Medelpad, Ånge kommun. De yngsta är tre år redan. Deras pappa var till 25 procent Lacaun lait, det franska mjölkfåret. Har de senaste två åren använt bagge med Dorperblandning och satsat på slaktlamm eftersom jag själv är pensionär. Vill du köpa tackor så emaila : mwiksten@hotmail.com

stanski

• -
« Svar #2 skrivet: 05 maj-19 kl 20:18 »
Hej, jag har en besättning ostfreisiska mjölkfår. Vill du köpa renrasiga ostfreisiska bagglamm 750 kr st så hör av dig. Mvh Therese

Kant

• Medelpad
« Svar #3 skrivet: 31 jul-19 kl 10:32 »
Hej igen. Nu är det bara 4 helt renrasiga ostfriesiska mjölkfår kvar hos mig. De andra mjölkfåren fungerar lika bra fastän de har lite franskt blod i ådrorna ;). De har lite mera pigment eftersom baggen var svart. Deras svansar är längre och med mera ull, så under mjölkningen får jag inte smisk i ansiktet :D. Jag har inte fått något svar från dig i min email-box. Skriv ett sms till 0768463919 istället.

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter

- Helt underbar lektyr. Läser hemma hos en släkting och tycker de är så bra. Gott o blandat!
/Sanna H

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser