Tipsa på plocksidan i nästa Åter!
Goda nyheter, smarta självhushållarknep och roliga händelser.
Maila petter@alternativ.nu Gärna med bild.
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Västergötland Hjälp! Spinnrock söker hem (gratis)  (läst 145 gånger)

Fännick Niklas

Västergötland Hjälp! Spinnrock söker hem (gratis)
« skrivet: 05 sep-19 kl 22:38 »
Hej på er!

Jag vill rädda farmors spinnrock som hon spann på som ung piga i Småland så den inte hamnar på tippen eller i händerna på vita häxan. Jag tror inte det saknas nåt på den, men jag är ingen expert. Allt snurrar i alla fall.
Den är från Snolsbo och är märkt med ”Snolsbo” och ”1856”

Även om du själv inte har användning för den kanske du vet nån.

Jag vill bara att den ska kunna få leva vidare om möjligt. Svara gärna snart då det hålls på med en rensning i mitt föräldrahem och risken för tippen är överhängande.

Den står i Göteborg, Majorna.

Det går bra att ringa, smsa eller mejla
0704981371 agabos@gmail.com

donderboss

• -
SV: Hjälp! Spinnrock söker hem (gratis)
« Svar #1 skrivet: 11 sep-19 kl 20:34 »
Hej på er!

Jag vill rädda farmors spinnrock som hon spann på som ung piga i Småland så den inte hamnar på tippen eller i händerna på vita häxan. Jag tror inte det saknas nåt på den, men jag är ingen expert. Allt snurrar i alla fall.
Den är från Snolsbo och är märkt med ”Snolsbo” och ”1856”

Även om du själv inte har användning för den kanske du vet nån.

Jag vill bara att den ska kunna få leva vidare om möjligt. Svara gärna snart då det hålls på med en rensning i mitt föräldrahem och risken för tippen är överhängande.

Den står i Göteborg, Majorna.

Det går bra att ringa, smsa eller mejla
0704981371 agabos@gmail.com
Jag forstår du vil den skal komme til glædje! Det er en mycket flot stykke gammelt hantverk
Jeg var inte klar på ,at dom dage der bare kom och gik ,var sjalve livet

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter

- Den bästa tidningen någonsin.
/Karl-Lucas

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser