Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Västergötland Allmogecenter, norra Västergötland  (läst 463 gånger)

skandinavist

• Västergötland
Västergötland Allmogecenter, norra Västergötland
« skrivet: 25 aug-19 kl 23:40 »
Om ett år slutar jag jobba (men jag är inte pensionär än ;-) ). Jag vill bygga upp ett allmogecenter med café med levande musik (visor, trubadurer, sagoberättande), lanthandel á la 1900, loppis, auktioner, kursverksamhet, odling med mera. Ja, jag har stället för det. Ett litet sött torp från 1809, med lada och stor trädgård. Jag siktar på att köpa eller arrendera en åkarlapp och eventuellt betesmark intill (har hört till gården tidigare). Nu undrar jag  om någon vill utveckla detta tillsammans med mig? Jag tänker mig en slags "samutnyttjande" av torpet/gården. Under ett års tid kommer jag bara att kunna vara där sporadiskt, men om ett år så tänkte jag vara där ungefär halva tiden. Kan du musicera och gillar du odling, eller om du tycker om att hålla på med djur, så finns det hönshus och möjlighet att ha får och säkert häst på sikt.
Jag älskar historia och vill gärna bejaka vår gamla allmogekultur med allt vad det innebär. Skapa ett besöksmål dit människor söker sig för att få uppleva det gamla landet.

Jag är sällan inne här och läser, så om du har frågor eller är intresserad att bo på torpet på hel- eller deltid för att utvecka detta tillsammans, så maila mig på Andeniflaskan@protonmail.com

Jag glömde säga att torpet har två rum nede, en bodel på hela övervåningen, två kök och järnspis (med bakugn) och två rörspisar. utedass och borrad brunn. Lada med gästrum och andra ytor.

Johan
Historie- och naturromantiker

Dela detta:

* Inloggade just nu

506 gäster, 10 användare (1 dolda)
Tångräkan, Klasb, 127, eskil74, smak, Gattuso988, fishfinder, MantaMania, olleryd

* Forum

* Om tidningen Åter

- Reportaget om ostkursen gör att man blir så sugen!
/Sanna h

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser