Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Östergötland Kollektiv nära havet, utanför Valdemarsvik  (läst 195 gånger)

Noomi Lindberg

• Småland
Östergötland Kollektiv nära havet, utanför Valdemarsvik
« skrivet: 08 aug-19 kl 22:28 »
Hej! Jag är ensamstående med två barn,  som insett att jag tagit mig vatten över huvudet när jag köpt ett stort hus med stor tomt. Det behövs fler här som göra iordning det här stället till en bra plats att bo på. Stället har potential!  Det finns plats att odla,  ha höns, får och att fiska. De förra ägarna lämnade kvar sin båt, och huset ligger bara några minuters promenad från havet.
  Tomten är på kanske 6000 kvm, med bärbuskar och fruktträd, som behöver omvårdnad.
  Huset har två lägenheter på 3 rok vardera. Jag  tänkte hyra ut den lägenheten som är iordninggjord, för att flytta permanent till den andra som behöver renoveras först.  Den färdiga lägenheten är fullt modern.  Det finns också plats för en till två hus på hjul på tomten.
Bil behövs eftersom det inte  finns kollektivtrafik här. Jag söker driftiga, engagerade människor som kan sätta upp fårstängsel och odla , få ordning på ladan, som har idéer,  men även är lyhörd.  Jag tänker att vi hjälper varandra på olika sätt.
  Stället ligger 1,2 mil norr om Valdemarsvik,  och 3,6 mil från Söderköping, vid en grusväg där det passerar mycket turister på sommaren (det skulle man kunna använda sig av). Inga grannar finns annars.
Moni

Dela detta:

* Inloggade just nu

63 gäster, 3 användare (1 dolda)
Landet, TrottoarSlacker

* Forum

* Om tidningen Åter

- Underbar tidning eftet att jag läst flera nummer hos en väninna är det nu dags för egen prenumeration
/lena S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser