Tipsa på plocksidan i nästa Åter!
Goda nyheter, smarta självhushållarknep och roliga händelser.
Maila petter@alternativ.nu Gärna med bild.
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Västergötland Ruffig avstyckad gård söker kollektiv användning - prepperparadis?  (läst 483 gånger)

anderserk

• Västergötland
Västergötland Ruffig avstyckad gård söker kollektiv användning - prepperparadis?
« skrivet: 04 aug-19 kl 19:14 »
Hej, jag bor i Stockholm och har en gammal kåk i Hovatrakten (norra västergötland) på 4 rum och 2 kök på 150kvm + stora biutrymmen, som jag tyvärr inte använder så mycket numera. Häromsistens kom jag på att dess enkla utrustning (vatten i källa, torrdass, slaskhink) skulle vara guld för folk som ville pröva ett enkelt och hållbart leverne. Det finns massa kvaliteter som vedspisar och kakelugnar (2 behöver fixas) , vedeldad panna, vedeldad bastu, stora ytor för odling, 6 äppelträd, vinbär och nypon, jordkällare, till hälften fixad stor lada med liten verkstad och ett tyst läge vid vägs ände med utsikt över fälten och en enda granne intill.  Jag har tagit dit en massa musikinstrument (piano, 2 orglar, 2 gitarrer mm) och byggt upp ett stort bibliotek med mycket tankeväckande saker. Jag har under det första tiden på tomten fixat tak på en till hälften förfallen lada och endast underhållit taket på huset, som alltså ser ganska ruffigt ut med en i nuläget orenoverad övervåning och en del ofixade ytor på bottenvåningen.

Fritt fram för idéer om vad man kan göra. Det kunde i första läget handla om att ha en grupp som kunde vistas där gemensamt eller ensamma under kortare tider, gärna händiga fixare, jag är mer intresserad av att få saker gjorda med huset än hyror. :-)   En vision som jag närt är att låta prepperexperter hålla kurser i huset, jag gjorde en förfrågan i en preppergrupp och fick ett visst intresse.  Jag ska åka ner runt den 12te augusti om någ/on/ra  är omedelbart nyfikna.     Här en länk till några bilder på facebook. [url]https://www.facebook.com/anders.erkeus/media_set?set=a.10150235317599580&type=1][url]Här en länk till några bilder på facebook. [url]https://www.facebook.com/anders.erkeus/media_set?set=a.10150235317599580&type=1

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter

- En kanontidning på alla vis!
/Michael Andreasson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser