Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Södermanland Vill göra livet ihop!  (läst 753 gånger)

Ester Blenda

• Södermanland
Södermanland Vill göra livet ihop!
« skrivet: 14 jun-19 kl 23:56 »
Jag behöver en fru!
Eller en sambo, bästis eller hemmakollega - mindre viktigt vad det kallas. Mer viktigt vad vi gör. Vi kan ju också vara fler. Om vi bygger ut eller gillar att bo riktigt nära varandra.
Jag vill dela vardagen här - det där fixandet i trädgården, vattningen, mockningen, skogspromenaderna, fredagshandlingen, staketuppsättningen, vedbärandet, matlagandet, diskandet, svampplockandet, bilfixandet, grönsaksskördandet, drömmandet - levandet - med någon!
Bor idylliskt. Har underbara djur. Inga barn, inga direkta fester, nästan ingen teve. Men massor av härliga vänner, kollegor, idéer, drömmar, planer och visioner. Mycket radio, närvaro och stillhet hemma.
Vill starta ett andelsjordbruk, ordna så skogsträdgården ger mer ätbart, lära mej allt om hästar och växter mm mm.
Hör av er!
Jenny

ekoqueer

• Västergötland
SV: Vill göra livet ihop!
« Svar #1 skrivet: 18 jun-19 kl 22:58 »
Hej!

Jag fick lust att hälsa på dig!

Jag är biolog med särskilt intresse av ätbara vilda växter. Drömmen är att bygga upp en skogsträdgård enligt permakultrprinciper. Men det viktigaste är att hitta ett boende där jag kan bo (kanske för alltid men i minst två år) och inte minst odla.

Det är också intressant att se hur andra människor lever sina alternativa liv, antingen bara för inspiration eller för att känna på om det är ett sammanhang som skulle passa mig.

Jag har minst 15 års erfarenhet av större kollektivboende, och gillar det, men bor gärna i mindre sammahang också.

Mellan 7 och 11 juli åker jag med en kompis på en road trip i trakterna Bohuslän -Småland för att besöka olika personer eller ställen där folk lever alternativt. Har du tips eller vill du ha besök av oss så hör av dig!!

Dela detta:

* Inloggade just nu

95 gäster, 3 användare
Potatisblomma, Mernur, alruna

* Forum

* Om tidningen Åter

- Jättenöjd och glad över tidskriften Åter!
/ Märit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser