Tipsa på plocksidan i nästa Åter!
Goda nyheter, smarta självhushållarknep och roliga händelser.
Maila petter@alternativ.nu Gärna med bild.
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Skåne Bostad sökes i längtan efter att kunna leva kreativt och fritt  (läst 264 gånger)

Kulligunsan70

• Skåne
Hej! Jag söker en bostad att hyra eller hyrköpa i nordvästra Skåne. Annan plats i närheten kan vara av intresse - men det är här jag har mina rötter och det är här jag helst vill växa. Har tidigare sysslat med möbelrenovering, keramik, trädgårdsodling, matlagning, målning, sång, gitarr, låtskrivning och andra kreativa uttryck - men hamnade i karriärsvängen, svek/förhandlade bort mig själv, brände ut och tappade bort mig. Nu har det gått en tids sjukskrivning; jag mår bättre och försöker staka ut vägen och utkristallisera en hållbar framtidsplan. Jag söker i första hand ett boende där jag kan skapa en trygg, rofylld, kreativ och tillåtande plats där jag kan pyssla och ta hand om mig, hus och hem. En förlängd önskan är att skapa en kreativ, accepterande och kärleksfull plats även för andra som behöver. Kanske starta ett café med öppen scen så småningom? Ha konstutställning med lokala kreatörer? Gemenskap genom skrivarkvällar, målning, bokcirklar eller annat som matar själen med näring? Jag nyttjar ingen alkohol/droger så allt kommer att ske i den andan. Eftersom jag är sjukskriven och saknar anställning (blev uppsagd då jag blev sjuk) har jag inte ekonomi nog att köpa en fastighet på traditionellt sätt. Jag är skuldfri och har ett sparkapital jag endera kan använda till en handpenning eller att renovera för. Jag skriver i detta alternativa forum då jag hoppas och önskar att det finns någon vänlig själ här som kanske har ett litet hus med tomt/lite mark som längtar efter att få omsorg, liv och bli omhändertaget? Tack på förhand. /Gunilla  :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter

- Jättenöjd och glad över tidskriften Åter!
/ Märit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser