Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Liten gård att hyra sökes i N Skåne-Västra Blekinge- Södra Kronoberg  (läst 155 gånger)

Hederahelix

• Skåne
Lugn, händig och skötsam hovslagare söker en liten gård eller torp med uthus och lite mark (helst minst ca. 1 ha) att hyra då gården jag hyr nu ska säljas framöver. Eftersom jag är egenföretagare är jag relativt flexibel, men önskar helst hitta något i nordöstra Skåne, västra Blekinge eller södra Kronoberg. Ungefär mellan Hörby-Hässleholm-Älmhult-Ryd-Lönsboda-Olofström med omnejd. Är det ett drömställe gör det mig inte så mycket att flytta en bit upp. Vill helst bo enskilt och inte alltför nära vältrafikerade, större vägar.

Jag har hästar, en skötsam äldre katt, höns och två utekaniner som vill flytta med mig. Hästarna går på lösdrift, så något fint stall behövs egentligen inte. Däremot en loge eller liknande som ligghall, och om det inte redan finns stall med boxar behöver det finnas möjlighet att bygga en två sjukboxar. Jag kan själv stå för det i så fall, bara utrymmet finns.

Vad gäller huset är jag van vid enkel standard och att bo trångt, så där är det mesta är av intresse.
El och vatten på gården behöver finnas, men är det bara utedass eller torrtoa i någon form fungerar det också. Kan även tänka mig köpa en husvagn att bo i, om det finns ett ställe som har mark och uthus men inget beboeligt hus.

Vid intresse får ni gärna höra av er på min vanliga mail; madelene.blomqvist@gmail.com,
eller på tel;  0706-889555. Svarar jag inte på samtal får man gärna tala in ett meddelande eller skicka ett sms, så hör jag av mig. 😊

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter

- För moder jord skull!
/Henrik

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser