Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Mobbad höna går ej in  (läst 143 gånger)

AliceAliceAlice

Mobbad höna går ej in
« skrivet: 09 maj-19 kl 12:01 »
Hej!
Vi har precis (1v sedan)  fått hem fyra hönor och en tupp. En höna är lite utstött, men det jobbigaste är att hon nu knappt går in på kvällen (sätter sig halvvägs in med baken utomhus) Hon gick in i början men hoppade aldrig upp någonstans, medan dom tre andra sitter och trycker ihop. Jag har satt upp en lägre pinne åt henne om det var lite problem med det. Och nu lagt mer halm på golvet om hon vill ligga där. Men hon stannar halvvägs in ändå.

Nina W

• Värmland
SV: Mobbad höna går ej in
« Svar #1 skrivet: 09 maj-19 kl 16:01 »
Du kan lyfta upp henne på pinnen efter att de andra sätt sig och kommit till ro. Det kanske hjälper. Annars ta henne o tuppen till något annat ställe en vecka. Då kanske han fäster sig vid henne. Mina tuppar har varit duktiga på att hålla ihop flocken, lille Uno som jag har nu är inget undantag. Aldrig någon mobbning. De gånger jag köpt några nya har tuppen blivit alldeles till sig :laugh:

AliceAliceAlice

SV: Mobbad höna går ej in
« Svar #2 skrivet: 15 maj-19 kl 17:43 »
Tuppen gillade henne från första början, men nu verkar inga höns ge sig på henne längre. Dock är stjärten kvar utanför på nätterna, även om jag lyft in henne och satt henne på pinne. Men tusen tack för svaret!

Dela detta:

* Inloggade just nu

104 gäster, 2 användare
lasseis, Palle500

* Forum

* Om tidningen Åter

-  Nya tidningen "goare" att läsa. Innehållet lika intressant som det varit de 14 år vi haft den. Lycka varje gång den kommer i lådan ! :-D
/Magdalena Gustavsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser