Tipsa på plocksidan i nästa Åter!
Smarta självhushållarknep, goda råd, aktiviteter, böcker, hemsidor eller prylar.
Maila petter@alternativ.nu Max 500 tecken och gärna bild.
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Söker möjligheter i norr  (läst 624 gånger)

jonas123

• Östergötland
Söker möjligheter i norr
« skrivet: 03 apr-19 kl 18:09 »
Hej,

Jag har upplevt ett växande intresse av att söka mig till självständigheten i självhushållning och mot norra Sverige, av flera skäl. Var lite oklart om den här annonsen skulle vara i "kontakter" eller "bostad sökes". Jag förlitar mig på att den finner sin väg. Jag är egentligen inte primärt intresserad av ett "kollektiv" i ordets konventionella bemärkelse, däremot kan jag se nödvändigheten och värdet i att man kan samarbeta där gemensamma nämnare överlappar. Hittar man "likasinnade" är det förstås alldeles utmärkt, men det är ingen nödvändighet för mig. Jag vill dock inte utesluta något utan lyssnar gärna på information om kollektiv / ekoby / och så vidare om detta erbjuds.

Kanske äger du som läser en stuga som du inte bor i, kanske söker du bara andra som kan dela på ett mark/fastighetsköp, jag är öppen för förslag. Jag söker alltså i klartext möjligheter att bo närmare natur (och djur), odla eget och leva enklare. Vore kul att ägna sig åt olika kreativa projekt, i både teori och praktik.

Jag som skriver detta är 33 år gammal, egenföretagare. Arbetar som översättare (fått tjänsten genom bra referenser på en frilanssida), men har en examen i teologi. Har tidigare varit involverad i en miljöorganisation, där jag både arbetade och var ideellt engagerad ett antal år.  Handarbete i största allmänhet har inte varit ett stort intresse, men det är något jag planerar att ändra på, därför att jag tror det helt enkelt är nödvändigt.

Intressen är musik (spelar lite gitarr), yoga och personlig utveckling i största allmänhet. Jag har en dotter på 3 år (bor hos sin mamma) som jag tycker om att utforska livet med.

Har försökt fatta mig ganska kort såhär inledningsvis. Ser fram emot att höra från er!

Mvh Jonas
« Senast ändrad: 04 apr-19 kl 08:52 av jonas123 »

Rassemouse

• -
SV: Söker möjligheter i norr
« Svar #1 skrivet: 04 apr-19 kl 06:33 »
Kolla den här tråden, om det skulle vara intressant boende.

https://www.alternativ.nu/index.php?topic=193745

jonas123

• Östergötland
« Svar #2 skrivet: 04 apr-19 kl 08:48 »
Kolla den här tråden, om det skulle vara intressant boende.

https://www.alternativ.nu/index.php?topic=193745

Tack för tipset! Jag har faktiskt varit i kontakt med trådstartaren Helena och överväger om detta kan vara rätt alternativ.

Backagårdsman

• Jag söker...
    • Jämtland
« Svar #3 skrivet: 27 apr-19 kl 17:45 »
Jonas vad gör du?
Jag behöver mycket hjälp
du kanske behövs här? Du bör gilla att jobba..
Har funnit att många "MiljöMedvetna" inte gillar att jobba hårt...
Hur som.....
Johan
Glad Gårdskille med tusen projekt... smiley!

jonas123

• Östergötland
« Svar #4 skrivet: 05 maj-19 kl 17:38 »
Jonas vad gör du?
Jag behöver mycket hjälp
du kanske behövs här? Du bör gilla att jobba..
Har funnit att många "MiljöMedvetna" inte gillar att jobba hårt...
Hur som.....
Johan

Har skickat meddelande!

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidningen!
/Gabriella S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser