Tipsa på plocksidan i nästa Åter!
Goda nyheter, smarta självhushållarknep och roliga händelser.
Maila petter@alternativ.nu Gärna med bild.
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Uppland Veganer sökes till hus på landet, gärna med barn  (läst 492 gånger)

MalinAnna

• Uppland
Uppland Veganer sökes till hus på landet, gärna med barn
« skrivet: 01 apr-19 kl 09:59 »
Jag och min man har nyligen köpt ett stort hus (+250kvm) på landet utanför Östervåla i nordvästra Uppland där vi bor med vårt barn som är 2,5 år och två katter. Det är alldeles för stort för bara oss så vi har planer på att hyra ut lägenheten på övervåningen. Den är ca 60-70 kvm stor, två rum och kök, badrum och en stor hall med trappa upp från egen ingång, fungerande kakelugn och två kattvindar. Vi har en tomt på 7000 kvm varav ca hälften är odlingsbar i nuläget och vi odlar gärna tillsammans med er! Fruktträd och bärbuskar finns. Vi är inga översociala personer men vill gärna ha likasinnade människor i vår närhet som vi kan umgås med på allas villkor och som även de värnar om sitt eget utrymme. Har ni små barn som är hemma är det ett plus då vårt barn inte går på förskola och vi hellre är hemma tillsammans så länge det finns möjlighet :) Min man arbetar som elektriker och jag är just nu hemma med vårt barn.

Vi har fullt upp med renoveringar så inflyttning blir allra tidigast till sommaren och vi har tänkt oss en hyra på 6000 kr/månad. Då ingår el, vatten och värme.

Om intresse finns att hyra så skriv lite om dig/er och skicka till malin.jupin@live.se

Det finns även framtida möjligheter för uppställning av husvagn/Tiny house men inget är just nu förberett mer än en befintlig grusplan. Finns intresse så skriv!

Det finns flera naturreservat i området och sjön Tämnaren ligger 9 minuter härifrån med bil, 18 med cykel.

Bra pendlingsmöjligheter till Uppsala, ca 50 minuter med bil och Gävle strax under en timme. Påfart till E4an ligger 15 minuter från huset. Östervåla når en med bil på under tio minuter, går även att cykla eller gå! Där finns mataffärer och det mesta en kan behöva. Från Östervåla finns bra bussförbindelser till bl.a. Uppsala.

Erik&Jennifer

• Södermanland
SV: Veganer sökes till hus på landet, gärna med barn
« Svar #1 skrivet: 14 maj-19 kl 09:47 »
Hej! Detta lät ju så kul & spännande!  :D
Vi är en veganfamilj från Stockholm, på mamma, pappa, två barn (3 & 5 år) & en bebis som är beräknad att komma i mitten på juli. Vi avskyr storstadslivet (även fast vi bor lite utanför stan & har en del natur omkring oss) och längtar ihjäl oss efter landet med mycket natur, odlingsmöjligheter, byggmöjligheter & gemenskap med likasinnade människor. Vi drömmer om ett liv långt ifrån stress, press & krav från samhället. Vi vill känna oss fria & kunna vara kreativa & pyssla med sånt som fyller själen med glädje & värme.
Det vore kul att höra mer ifrån er, Med vänlig hälsning, familjen East

MalinAnna

• Uppland
SV: Veganer sökes till hus på landet, gärna med barn
« Svar #2 skrivet: 14 maj-19 kl 10:33 »
Hej Erik och Jennifer!

Ni är så välkomna att komma hit och träffa oss och titta på hus och omgivningar :) jag skickar pm med mobilnummer och adress så kan vi bestämma en tid om det känns bra!

/Malin

Dela detta:

* Inloggade just nu

43 gäster, 1 användare
krille69

* Forum

* Om tidningen Åter

- Förvånansvärt väl sammansatt och innehållsrik tidning! Kanske är det just för att den är skriven av entusiaster, inte professionella skribenter, som den andas så mycket glädje och inspiration.
/Jeuce

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser