Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ideelltarbete eller lön, mat/husrum är önskvärt  (läst 815 gånger)

Jontemyra

• -
Ideelltarbete eller lön, mat/husrum är önskvärt
« skrivet: 08 feb-19 kl 16:12 »
Ja letar efter ett mysigt ställe gärna i dom mellertsa eller södra delarna av landet, ja hjälper gärna till med vad som behövs mindre byggprojekt, odling och samkväm gärna med barn och djur.
Nära noll budget som sagt och tar mig dit ja behöver medelst cykel.

Social, ordningssam och miljömedveten.
Annars flackar ja runt bygger festivaler och bor där det ges tillfälle, allt är av intresse.

Kärlek!

Postat med Alternativ.nu´s app

skogstrance och freeganism

karen

• Östergötland
SV: Ideelltarbete eller lön, mat/husrum är önskvärt
« Svar #1 skrivet: 09 feb-19 kl 10:45 »
Hej!
Du är välkommen till Skogslund!
Jag brukar ha wwoofare, men i år har jag inte hunnit ordna med det ännu.
Det är en liten gård 4 km från Ödeshögs centrum, mitt i skogen, ca 1 km från en fin liten badsjö.
Vi är några som bor här men på sistone lever vi alla rätt mycket våra separata liv. Ett par ägnar sig mycket åt dans o trummor, åker runt på festivaler, en kille trummar o spelar i ett punkband mest hela tiden, en Ann annan kille är i Spanien och hjälper sin pappa som bor där och ytterligare en kvinna bor bara bär ibland, dessutom mitt ex med sin nya familj kommer också bara hit ytterst sällan. Ibland spelar vi trummor ihop, bl.a.på en trumkurs. Jag ägnar mig åt keramik och ett kulturhus som jag hyr, åtminstone ett tag till. Dessutom spelar jag en hel del flöjt o trummor och mediterar.
Snart är det antagligen vår. Då blir mer eller mindre odling, samlande av vilda växter. Dessutom behöver en del lagas och målas. En bastu måste fixas till.
Dels kan vi göra som med wwoofare, hjälp mot mat o husrum. Det som jag ändå skulle behöva anställa en hantverkare för, kan jag betala för.
Kan det vara något för dig?
Varma hälsningar Karin

JohannaMaria

« Svar #2 skrivet: 09 feb-19 kl 17:52 »
Du har PM!

Skickat från min iPhone med Alternativ.nu

580984783

• Hej
    • Övriga världen
« Svar #3 skrivet: 25 apr-19 kl 19:51 »
Hallå
 Hur mår du mitt namn är waqar från Pakistan såg jag din lediga jobb.  Jag är intresserad av din lediga tjänst, kan du berätta mer för mig.
 waqarulhaq166@gmail.com
 vad är appen +923331639924

Marjo Hopeakivi

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 29 apr-19 kl 20:51 »
Hej!
Kom och hjälp mig öppna mitt Hostel!! Här finns ingen budget, Här hämtar vi gratis och köper på second hand. Vi och vi förresten. Ännu så länge bara jag. Jag behöver mycket hjälp! Öppnar 1 juli
https://www.facebook.com/groups/290563488513100/?epa=SEARCH_BOX
Hjärtligt välkommen
önskar
Marjo

Marjo Hopeakivi

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 01 maj-19 kl 12:19 »
x

Dela detta:

* Inloggade just nu

124 gäster, 2 användare (1 dolda)
Fredrik B

* Forum

* Om tidningen Åter

- Köpte numret främst för att jag tänker lära mig spinna, men förutom det fanns mycket annat intressant, som skötsel av naturbetesmarker och hoppfulla nybörjarbrev!
/Johanna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser