Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Hälsingland Vill möta permakulturintresserade människor i närheten av Hudiksvall  (läst 275 gånger)

Grönalisa

• Vänd ansiktet mot solen så ser du inte skuggorna
Hälsingland Vill möta permakulturintresserade människor i närheten av Hudiksvall
« skrivet: 12 jan-19 kl 13:08 »
Hej på er!

Jag är mycket intresserad av permakultur, av ekologisk odling och djurhållning! Jag är trädgårdsmästare, näringsterapeut och fytoterapeut och försöker sakta och säkert leva mer självhushållande. Jag bor på landet med redig trädgård (just nu i stort sett ett blankt blad) med mina tre mindre barn. I vår har jag planer på att gräva ut för ett jordväxthus även anpassat för vinterförvaring av mina höns, ankor, kalkoner och påfåglar och ska försöka bygga en damm som fylls på av vårt gråvatten (infiltration, renande vattenväxter mm) och hoppas även på att kunna börja plantera ner de mängder av bärbuskar och plant jag har ståendes i krukor samt förstås så en hujedamig massa grönsaksfröer :D

Vad jag saknar är någon entusiastisk trädgårdsintresserad att bolla saker med, bli eld o lågor över gamla sorters morötter, ha ingående diskussioner om fördelar/nackdelar med fågelgödsel, fundera över lämpliga ankraser för självhushållare, hur jag ska kunna odla eget foder till djuren som räcker över vintern etc. Någon som helt enkelt är intresserad av den sortens liv och har lite driv och vilja att göra något utanför ramarna. Grincher och Gramsar undanbeder jag mig även om ett o annat av förnuftets uppstickare gladeligen accepteras!

Och för att förtydliga, jag har inga romantiska intentioner, trivs bra som jag har det, vill bara ha någon att prata och vifta på armarna med! Håller även på att i pereferin planera ett hus för mina "Golden days", troligen något slags lerhus (Cob house) eller i stl med earth ships osv. Lite "all in" och jävlar anamma kan man komma långt med!

Så skriv, kvinna som man, om ni finns i närheten! Även långt borta med förstås men jag vill gärna kunna mötas, trampa runt på varandras gård o hjälpas åt lite när tid finns!

No guts, no glory! /Lisa
Trädgårdsmästare, Ört- och näringsterapeut med smak för det egenodlade och en stor kärlek till allt vad moderjord skapat!

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter

- Kan bara varmt rekommendera denna tidning!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser