Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Skåne Getter eller får sökes till låns för bete över sommaren  (läst 277 gånger)

Skåne Getter eller får sökes till låns för bete över sommaren
« skrivet: 10 jan-19 kl 22:59 »
Vi söker getter eller får eller både och till låns för bete över sommaren. Vi har mark och hus i nordöstra skåne och kommer att vara där på heltid mellan maj-september. (Vi bor annars i Malmö)

Sommaren 2017 hade vi två lamm på gästbete mellan juni-sept. Nu planerar vi att utvidga betesmarken och är mycket nyfikna på getter. Vi har hört att det kan vara bra att kombinera får och getter. Har någon erfarenhet av detta, berätta gärna.

Bösahusarn

• Lagom kan också vara för mycket.
    • Skåne
SV: Getter eller får sökes till låns för bete över sommaren
« Svar #1 skrivet: 12 jan-19 kl 08:57 »
Hae jag bott närmre så hade jag gärna lånat ut några får, själv så har jag Värmlandsfår och dom jobbar lite halvt som getter, dom ger sig på sly ganska hårt. Sök efter någon med andra får än trötta köttfår!
Det är aldrig för sent att ge upp.

macker

• Skåne
« Svar #2 skrivet: 12 jan-19 kl 22:34 »
Vi har både får och getter och bor utanför Hörby.

« Svar #3 skrivet: 24 jan-19 kl 12:40 »
Tack Bösahusarn för tips!

MACKER: Det låter ju toppen, får jag ringa dig så kan vi prata om möjligheter och alternativ? Eller om du vill ringa till mig på 0733-32 31 15

Dela detta:

* Inloggade just nu

190 gäster, 11 användare (3 dolda)
Fristad, Stengrim, Landet, Unplugged, marrapirre, Kronhjorten, Madlightz, suddart

* Forum

* Om tidningen Åter

- Supernöjd med den nya tidningen! Ska fixa ny betalning nu så vi har täckt upp det kommande året, ser fram emot att bygga upp ett litet bibliotek av tidningarna. :) Och maken är ivrig att få testa på ölbryggandet som finns med i senaste numret.. :P
/Maria Örni

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser