Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Dalarna Dalmas 40 år, söker likasinnad tjej/kvinna att leva gårdsliv tillsammans med  (läst 879 gånger)

Gårdsman

• Dalarna
Hej och välkommen!
Nytt år, så jag passar på att uppdatera mig här  :)

Jag är en man som fyllt 40 år i somras och bor på en vacker o mysig Bergsmansgård i södra Dalarna med sjöutsikt, åkrar o skog i närheten. Söker en seriös tjej/kvinna att leva livet med och på sikt bo tillsammans med, så förhoppningsvis är du flyttbar och föredrar samboliv  ;)

Mitt största intresse är att ta hand om släktgården som jag ärvt, i stort och smått, byggnader, skog, åker, trädgård mm. Trivs med den stora variationen av göromål som finns på landet och på en gård. Det ger välbehövlig motion för kroppen och även utmaning för huvudet att vara mångsysslare. Vill du göra mig sällskap i detta?

I min livsstil ingår att ha gården som deltidsarbete. Jobbar även halvtid med samhällsplanering/GIS i kommunen. Är utbildad Skogsmästare på SverigesLantbruksUniversitet, SLU

Som person är jag glad, positiv, mångsysslare, generalist, akademiker, gillar både teori o praktik. Ser mig själv som lugn, trygg, omtänksam och så har jag ett stort hjärta  o:)

Mina två barn, pojkar på 5 och 7 år är även en stor del av mitt liv och vi hittar på allt möjligt tillsammans. Har dom på halvtid, varannan vecka.
Gör ibland små utflykter på cykel eller en tur med båten. Vintertid gärna längdskidor. Tränar periodvis för att ha god hälsa och välbefinnande, även mental träning, t ex meditation
Förövrigt tycker jag om hemmets lugna vrå, reser sällan utomlands och föredrar resor i Sverige/norden dom få gånger suget finns.

-Tycker du som jag om: livet på landet ,natur, barn, sund livsstil, gårdsliv? -Tveka inte att höra av dig till mig ;) Jag tror passande ålder är 35-45 år  ::)

Skicka gärna ett privat meddelande (pm) till mig ;)  tryck på "pratbubbla-ikon"
Ha en bra dag!  :)

Gårdsman

• Dalarna
Våren har kommit till södra Dalarna
Jag har ännu inte funnit kärleken, så skriv ett PM till mig om annonsen väcker intresse...

Gårdsman

• Dalarna
Någon kvinna som bor i närheten av Dalarna? Blir ju lättare att ses då
Glad Påsk

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter

-  Nya tidningen "goare" att läsa. Innehållet lika intressant som det varit de 14 år vi haft den. Lycka varje gång den kommer i lådan ! :-D
/Magdalena Gustavsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser